فهرست اماکنی که نمی‌توانید در آن سلفی بگیرید+عکس

کدخبر: ۲۹۱۵۳۹
اقتصادنیوز: هر کسی در سفر دلش می‌خواهد عکس‌های زیبا و به یادماندنی از خودش بگیرید تا هر بار با دیدن آن‌ها خاطرات سفرش زنده شود. این مسئله در مورد اماکن دیدنی و اماکن تاریخی نیز صدق می‌کند و معمولا زیبایی‌های آن‌ها هر کسی را وسوسه می‌کند تا در محیط این مراکز دیدنی بایستد و یک عکس سلفی یادگاری بگیرد.
فهرست اماکنی که نمی‌توانید در آن سلفی بگیرید+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت تراول اما شاید برایتان جالب باشد که در بعضی از اماکن تاریخی در دنیا نباید به هیچ عنوان عکس سلفی بگیرید. در بعضی از این اماکن دیدنی عکس گرفتن بی‌احترامی تلقی می‌شود و در بعضی دیگر، عکاسی به طور کل ممنوع شده است. در ادامه، این اماکن تاریخی که گرفتن سلفی در آن ها ممنوع است را به شما معرفی می کنیم. به هر حال بهتر است که قبل از اینکه در هر نقطه‌ای از شهر بایستید و سلفی بگیرید، در مورد بایدها و نبایدهای آن نقطه از شهر اطلاعات کسب کنید و مطمئن شوید که گرفتن عکس سلفی در آن ایرادی ندارد!

دروازه اردوگاه کار اجباری آشویتس

به طور کلی این اصل را بپذیرید و از گرفتن سلفی در هرجایی که در آن کشتار دسته جمعی رخ داده است و داستان غم انگیز و تاسف‌باری در پس آن وجود دارد، صرف‌نظر کنید! اردوگاه آشویتس در لهستان همان جایی است که نازی‌های آلمان به عنوان اردوگاه کار اجباری، آن را ساخته بودند و در حقیقت کمپی بود که میلیون ها نفر در آن جان سپرده‌اند. گذشته از این ارودگاه، تعداد زیادی موزه و یا یادبود در بخش‌های مختلف دنیا وجود دارد که حکایتگر داستانی غم‌انگیز هستند و ارزشش را دارند که از آن‌ها دیدن کنید، اما به هیچ عنوان نباید در آن‌ها عکس سلفی بگیرید. خیلی از کسانی که تا به حال در چنین اماکنی عکس سلفی گرفته‌اند و عکس‌هایشان را در صفحات مجازی منتشر کرده اند، نظرات بسیار منفی از جانب مردم به خاطر گرفتن عکس سلفی دریافت کرده‌اند. روی هم رفته واقعا ارزشش را ندارد که شما هم راه رفته آن‌ها را بروید و در چنین اماکنی عکس سلفی بگیرید!

دروازه اردوگاه کار اجباری آشویتس

یادبود 11 سپتامبر

یادبود 11 سپتامبر در نیویورک هم زیباست و هم دلخراش! این یادبود از یک فواره با 11 قسمت تشکیل شده است که هر کدامشان نام یکی از کسانی که در حادثه 11 سپتامبر جان خود را از دست داده‌‌اند را به خودشان اختصاص داده‌اند. درخت بازمانده 11 سپتامبر نیز درختی است که در پی این حادثه دلخراش از بین نرفت و به عنوان یادبودی از این حادثه تلقی می‌شود. با اینکه ارزشش را دارد که یک عکس خوب از چنین یادبودهای ارزشمندی داشته باشید، اما بهتر است که خودتان در عکس حضور نداشته باشید و عکس این یادبود را به یک عکس سلفی تبدیل نکنید، چراکه اصلا ظاهر خوشی ندارد و به همین دلیل بهتر است که از گرفتن سلفی در کنار آن ها صرف نظر کنید.

یادبود 11 سپتامبر

یادبود ویتنام

بیش از 58،000 نفر در طول جنگ ویتنام جان خود را از دست دادند و به نشان یادبود آن‌ها دیواری در واشنگتن‌دی‌سی ساخته شده است که نام کشته‌شدگان بر روی آن درج شده است. آنقدری تعداد تلفات این جنگ زیاد بوده است که هیچ جای خالی روی این دیوار بزرگ باقی نمانده است. این دیوار یادبود بسیار دیوار جذاب و در عین حال ناراحت کننده‌ای است و مشخص است که چرا بازدید از این دیوار تا این حد برای توریست‌های مختلف از سراسر جهان جالب است. اگرچه عکس گرفتن از بخشی از این دیوار اصلا کار بدی نیست، اما گرفتن سلفی در کنار آن ممکن است از نظر کسانی که در کنار شما حضور دارند و ممکن است که یکی از نام‌های درج‌شده روی دیوار نام یکی از عزیزانشان باشد، زننده به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است که از گرفتن سلفی در کنار این مکان دیدنی نیز چشم‌پوشی کنید.

یادبود ویتنام

مسجد جامع شیخ زاید

مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی در کشور امارات واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی این کشور به حساب می‌آید و معماری آن به معنای واقعی کلمه خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است. با تمام زیبا‌ بودن و جذابیت این مسجد، بهتر است که برای گرفتن سلفی در آن تلاشی نکنید، چراکه در صورت گرفتن سلفی، مسلما مامورهای امنیتی این مسجد به شما تذکر خواهند داد. به هر حال گرفتن عکس سلفی در این مسجد بی‌ادبی و بی‌احترامی تلفی می‌شود و این مسئله برای همه افراد با هر مقامی که داشته باشند یکسان است. افراد مشهور زیادی تا به حال از مسجد جامع شیخ زاید دیدن کرده‌اند و حتی آن‌ها نیز حق گرفتن سلفی در این مسجد را نداشته‌اند.

مسجد جامع شیخ زاید

پارک یادبود صلح هیروشیما

هیروشیما در ژاپن، اولین شهری در جهان بود که در سال 1945 میلادی به خاطر یک بمب اتمی آسیب دید. هزاران نفر در طول واقعه هیروشیما از بین رفتند و به همین دلیل پارکی به عنوان یادبود برای ادای احترام به تلفات این واقعه و همین طور حمایت از صلح جهانی در ژاپن ساخته شده است. یک ساختمان گنبدی در این پارک وجود دارد که در طول این حادثه به صورت کامل تخریب نشد و ظاهرش حکایت از این فاجعه غمبار دارد. یک مجسمه کودک نیز در پارک یادبود صلح هیروشیما ساخته شده است که نماد کودکان بسیاری است که در طول این حادثه جان سپردند. تا به حال در کنار این دو جاذبه گردشگری افراد زیادی عکس سلفی گرفته اند و صحبت‌های زیادی تا به حال حول مسئله درست بودن یا غلط بودن گرفتن سلفی در این مکان انجام شده است و در آخر نتیجه‌ای گرفته نشده است. اما با همه این اوصاف، توصیه ما به شما این است که در پارک یادبود صلح هیروشیما عکس سلفی نگیرید تا با این کار بتوانید نهایت احترام را در قبال این جان سپردگان ادا کنید.

پارک یادبود صلح هیروشیما

یادبود نسل‌کشی رواندا

در سال 1994 میلادی حدود 800،000 نفر در رواندا یکی از کشورهای آفریقایی توسط قومی به نام هوتو کشته شدند. این حادثه غم انگیز با نام نسل کشی رواندا شناخته می‌شود. این اتفاق به قدری تاسف‌برانگیز است که تا به حال یادبودهای متعددی برای آن ساخته شده‌اند. برای مثال یک یادبود نسل‌کشی در شهر کیگالی در رواندا ساخته شده است که پیکر 250،000 نفر از آن حادثه در آن وجود دارد. بعضی از پیکرها زیر خروارها خاک هستند و بعضی از جمجمه‌های آن‌ها نیز در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. یک یادبود دیگر در شهر مورامبی در این کشور ساخته شده است که در آن اسکلت‌ها و پیکرهایی از این افراد نگهداری می‌شود. یادبود نیاماتا نیز لکه‌های خونی از پیکر این افراد جان سپرده را در خود جای داده است. با همه این صحبت ها، اصلا نیاز به گفتن ندارد که گرفتن عکس سلفی در کنار یادبودهای نسل کشی رواندا اصلا صورت خوشی ندارد!

یادبود نسل‌کشی رواندا

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین در واتیکان یکی دیگر از اماکن دیدنی در دنیا است که در آن حق گرفتن سلفی یا هر گونه عکسی را ندارید. نقاشی های روی سقف کلیسای سیستین که هنر دست میکل آنجلو در دهه اول 1500 میلادی هستند، به قدری زیبا هستند که واقعا ارزشش را دارد که هر کسی از آن‌ها دیدن کند. اما یک قانون در مورد بازدید از کلیسای سیستین وجود دارد که بر طبق آن هیچ کس حق گرفتن عکس در این کلیسا را ندارد و این قانون شامل حال همه می‌شود. این قانون در دهه‌های متمادی در کلیسای سیستین وجود داشته است. البته جای ناراحتی در مورد این مسئله نیست، چراکه در گوشه کنار واتیکان ساختمان های زیبا و آثار هنری جذاب به وفور یافت می‌شود که اتفاقا عکس‌گرفتن در کنار آن‌ها هیچ ایراد و اشکالی ندارد.

کلیسای سیستین

چرنوبیل

سفر به چرنوبیل همیشه بحث برانگیز بوده است و دلیل آن هم نبود اطمینان از امنیت آن است. چرنوبیل شهری در اوکراین است که در سال 1986 در آن یک حادثه هسته ای مرگبار اتفاق افتاد و به گفته بعضی از افراد تشعشعات آن هنوز هم در فضای چرنوبیل وجود دارد. اما با این حال مسافران زیادی خطرش را به جان می‌خرند و وارد این شهر ارواح می‌شوند تا بازدیدی از چرنوبیل داشته باشند. با اینکه شما می‌توانید همراه با یک تور از چرنوبیل دیدن کنید و حق عکس گرفتن از فضای آن را نیز دارید، اما با این حال گرفتن سلفی در آن خیلی کار جالبی به نظر نمی‌رسد. محدوده ای که انفجار هسته ای در آن اتفاق افتاد، از محبوب ترین بخش های چرنوبیل بین توریست‌ها برای گرفتن سلفی است و با اینکه هیچ قانونی در چرنوبیل در باب منع گرفتن عکس سلفی وجود ندارد، باز هم بهتر است که این کار را در چرنوبیل انجام ندهید، چراکه از نظر خیلی از افراد این کار بی‌احترامی تلقی می‌شود و چرنوبیل جای گرفتن عکس سلفی نیست! به هر حال چه شما با نظر این افراد موافقید و چه مخالف، بهتر است که در چرنوبیل عکس سلفی نگیرید و آن را در فضای مجازی منتشر نکنید تا مورد انتقاد فالورهایتان قرار نگیرید!

چرنوبیل

آرامستان ملی آرلینگتون

آرامستان ملی آرلینگتون در آرلینگتون ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. در این آرامستان حدود 400،000 مزار سرباز وجود دارد که بعضی از آن‌ها از کشتگان جنگ جهانی هستند. گرفتن عکس سلفی در این آرامستان نیز مثل هر آرامستان یا بنای یادبود دیگری کار شایسته‌ای تلقی نمی‌شود. به هر حال گرفتن عکس از مزار این سربازها قابل قبول‌تر از گرفتن عکس سلفی در کنار آن‌ها است. اما با این حال اگر در آرامستان ملی آرلینگتون عکس سلفی گرفتید، بهتر است که آن را در فضای مجازی منتشر نکنید و یا در غیر این صورت خودتان را برای دریافت نظرات بسیار منفی از افراد مختلف آماده کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بازدید از آرامستان ملی آرلینگتون شرایط خاص دیگری نیز دارد که حتما باید قبل از سفر به آرلینگتون از قوانین آن اطلاع داشته باشید.

آرامستان ملی آرلینگتون

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید