اقدام نیویورکی‌ها برای نجات از دست دونالد ترامپ + عکس

کدخبر: ۳۶۹۲۹۰
اقتصادنیوز: با آغاز رای‌گیری زودهنگام انتخاباتی در ایالت نیویورک آمریکا از روز شنبه (دیروز) حوزه‌های رای‌گیری در شهر نیویورک آمریکا مملو از جمعیت شدند و افراد رای دهنده ساعت‌ها در صف‌های طویل برای رای دادن منتظر می‌ایستند.
اقدام نیویورکی‌ها برای نجات از دست دونالد ترامپ + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، از دیروز 280 حوزه رای‌گیری در سطح ایالت نیویورک آمریکا و 88 حوزه رای‌گیری در شهر نیویورک مملو از جمعیت رای دهنده شده است.

ایالت نیویورک که تحت اداره حزب دموکرات است، از پایگاه‌های اصلی این حزب به شمار می‌رود. در این شهر کمتر رای دهنده‌ای به خاطر ترامپ در صف می‌ایستد و غالب رای دهندگان در این ایالت به رقیب او جو بایدن رای می‌دهند.

بیش از 118 هزار رای دهنده نیویورکی برای رای دادن زودهنگام حضوری در این ایالت ثبت نام کرده‌اند که 6.7 درصد از آمار کلی رای دهندگان این ایالت را شامل می‌شود. رای‌گیری زودهنگام تا اول نوامبر (یک هفته دیگر) ادامه خواهد یافت.

شهر نیویورک یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا بوده است و به خاطر همین غالب رای‌دهندگان در این ایالت به شیوه پستی و غیرحضوری رای می‌دهند.

در ایالت کالیفرنیا نیز از دیروز (شنبه) رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و گزارش‌ها حاکی است استقبال  کم‌نظیری از مشارکت در رای‌گیری زودهنگام شده است. کالیفرنیا هم از پایگاه‌های اصلی حزب دموکرات است.

ایالت کالیفرنیا با دارا بودن 55 "رای الکترال" بیشترین میزان رای الکترال را در تعیین رییس‌جمهوری آمریکا دارد و پس از آن ایالت "تگزاس" با 38 رای الکترال و 2 ایالت نیویورک و فلوریدا هرکدام با 29 رای الکترال، بیشترین آرای الکترال را در مقایسه با 46 ایالت دیگر آمریکا دارند.

در ایالات متحده آمریکا مجموع آرای الکترال 50 ایالت این کشور 538 رای است که هر نامزد ریاست جمهوری که بتواند حدنصاب 270 رای الکترال را بدست آورد، پیروز انتخابات می‌شود.

تاکنون بیش از 56.5 میلیون آمریکایی رای خود را در انتخابات زودهنگام به صندوق‌ها ریخته‌اند که در مقایسه با ادوار پیشین انتخابات سراسری در این کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود جدود 160 میلیون آمریکایی در این دور از انتخابات آمریکا رای بدهند.

 
یک حوزه رای گیری زودهنگام در ایالت کالیفرنیا
یک حوزه رای گیری زودهنگام در ایالت کالیفرنیا
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید