مهمترین صحبت امام جمعه قم درباره چهره اسلامی قم

کدخبر: ۴۵۷۲۳۳
امام جمعه قم درباره چهره اسلامی قم صحبت های جدیدی ارایه کرد.
مهمترین صحبت امام جمعه قم درباره چهره اسلامی قم

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه اینکه شهری که ده‌ها روایت از معصومین برای منزلت آن نقل‌شده است و امروز مهم‌ترین قطب علم و دانش معارف الهی است و از این شهر معارف دین به همه دنیا منقل می‌شود و پایگاه اخلاق و انقلاب است چرا باید آسیب اجتماعی داشته باشد و مفاسد اخلاقی در آن باشد؟، گفت: چهره شهر باید در حد شهری اسلامی و قطب علمی باشد و همه مردم در این امر مسئول نیاز به قیام الله دارد.

علیرضا اعرافی در خطبه‌ نماز قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس عنوان کرد: شهید آیت‌الله مدرس زمان‌شناس، غیور و شجاع بود به همین خاطر امام خمینی (ره) برای ایشان احترام خاصی قائل بودند.

وی افزود: آیت‌الله مدرس بی‌باکانه در مقابل نقشه‌های شومی که انگلیسی آوردند، ایستاد و با وجود اینکه در مواقعی در برابر تمام توطئه‌های کفر یک‌تنه بود اما نترسید و اشتباه نکرد و بصیرت و شجاعتشان بسیاری از نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و تسلیم زورگویان نشد.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس نام‌گذاری شده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی زمانی عصاره فضائل ملت خواهد بود که رهرو راه شهید مدرس باشد و با پاکی، علم، دانش و تقوا به دو وظیفه مهم خود یعنی قانون‌گذاری بر اساس اسلام و برای حل مشکلات مردم و دیگری نظارت بر اجرا آن عمل کند.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نخبگان حوزه دانشگاه و همه افکار پاک و نورانی در حوزه قانون و قانون‌گذاری تلاشی مضاعف کند زیرا برخی از مشکلات با قانون حل می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: مجلس انقلاب باید مردم‌گرا، مشکل شناس، مشورت گیر و عالم باشد تا قوانین را بر پایه‌های اسلام و برای گره‌گشایی مردم استوار کند و از سوی دیگر نظارت مجلس نیز مهم است؛ امروزه مردم مشکلات فراوانی دارند و انتظار می‌رود مجلس در کنار دولت انقلاب تلاش کند که به‌خوبی قانون‌گذاری و نظارت کند.

وی در رابطه با هفته بسیج بیان کرد: بسیج مانند گذشته باید بماند زیرا بسیج مظهر اقتدار ایران بود و جوانان بسیجی بودند که کشور را از دستبرد اجانب نجات دادند و روح و فرهنگ بسیجی بود که در هر مشکلی که وارد شد گره‌ها را باز کرد.

خطیب نماز جمعه قم گفت: شهری که ده‌ها روایت از معصومین برای منزلت آن نقل‌شده است و امروز مهم‌ترین قطب علم و دانش معارف الهی است و از این شهر معارف دین به همه دنیا منقل می‌شود و پایگاه اخلاق و انقلاب است چرا باید آسیب اجتماعی داشته باشد و مفاسد اخلاقی در آن باشد؟

وی ادامه داد: چهره شهر باید در حد شهری اسلامی و قطب علمی باشد و همه مردم در این امر مسئول نیاز به قیام الله دارد.

اعرافی در خطبه اول عنوان کرد: اسلام به زمینه ‌سازی برای تربیت فرزندان از دوران انعقاد نطفه، دوران حمل و ... توجه کرده است و این توجه به زمینه‌ سازی تربیت نسل آینده، از نقاط درخشان مکتب تربیتی اسلام است.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه حفظ کرامت و حرمت افراد از اصول اساسی اسلام است، بیان کرد: در روایات بیان شده است حفظ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است و در جایی دیگر نیز بیان شده است کسی که مؤمنی را گرامی بدارد گویا خدا را گرامی داشته است و اگر لازم است که در جایی حرمت دیگران زیر پا گذاشته شود شرایط و قانونی خاص دارد.

وی بابیان اینکه عالمان به ویژه عالمان دینی، بزرگ‌ترها و کهن‌سالان، حاکم عاقل و فقرا از مواردی هستند که نسبت به اکرام آن‌ها تأکید بیشتری شده است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه در برابر رفع فقر مسئول هستند و اگر شبی در شهری گرسنه‌ای باشد همه آنان که می‌توانستند اقدامی کنند و انجام ندادند در پیشگاه خدا مسئول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: همه نسبت به فقرا مسئول هستند که این مسئولیت فقط رفع نیازها نیست بلکه حفظ شخصیت و جایگاه آن‌ها هم هست.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید