مونسان:

با روند مثبت مذاکرات وین به زودی فضا باز می‌شود

کدخبر: ۴۰۹۸۹۴
اقتصادنیوز؛ علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی گفت: با توجه به روند مثبت مذاکراتی که اکنون در حال انجام است به زودی فضا باز خواهد شد و فرصت‌های خوبی فراهم می‌شود و موقعیت‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف به وجود خواهد آمد.
 با روند مثبت مذاکرات وین به زودی فضا باز می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ نشست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشورمان با سفیر ایتالیا در ایران،  دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 برگزار شد. در این نشست که در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، علی‌اصغر مونسان و جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران درباره تقویت همکاری‌های دو کشور در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

ادعای مونسان درباره نتیجه مذاکرات: به زودی فضا باز می‌شود!

مونسان با اشاره به روابط ایران و ایتالیا در حوزه میراث‌فرهنگی و کاوش‌های باستان‌شناسی گفت: آمادگی داریم تا در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روابط‌مان را با ایتالیا تقویت کنیم.

او افزود: دولت دوازدهم به دلیل اعمال تحریم‌ها دوران سختی را پشت سر گذاشت و مردم ما نیز فشارهای زیادی را تحمل کردند، اما با این که سختی‌های زیادی کشیدیم روی پای خود ایستادن را یاد گرفتیم. امیدواریم در دنیا صلح واقعی فراگیر شود که در این میان به طور حتم گردشگری نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند چرا که گردشگری ملت‌ها را بهم نزدیک می‌کند.

او اضافه کرد: با توجه به روند مثبت مذاکراتی که اکنون در حال انجام است به زودی فضا باز خواهد شد و فرصت‌های خوبی فراهم می‌شود و موقعیت‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف به وجود خواهد آمد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته در مدتی که تحریم بودیم فعالیت‌ها را متوقف نکردیم. در دولت دوازدهم بیش از 280 هتل افتتاح کردیم و 2200 واحد بوم‌گردی احداث شد. این درحالی است که 2400 پروژه را نیز توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها در دست اقدام داریم.

مونسان به ظرفیت‌های ایران در حوزه صنایع‌دستی نیز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی ایران در کشورهای گوناگون از جمله کشورهای اروپایی برگزار شده که تمام آن‌ها با موفقیت همراه بوده است. این آمادگی را داریم در صورتی که محل برگزاری نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی ایرانی قرار گیرد، نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی ایرانی را در ایتالیا برگزار کنیم. همچنین این آمادگی را داریم که ما نیز فضای رایگانی را برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان ایتالیا در اختیار قرار دهیم.

جاذبه‌های گردشگری ایران بی‌نظیر است

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری ایران گفت: خوشبختانه ایران دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می تواند فرصت خوبی برای رونق گردشگری و توسعه فرهنگی با کشورهای مختلف باشد.

او افزود: ایران و ایتالیا در حوزه‌های مختلف از جمله کاوش‌های باستان‌شناسی سال‌های سال است که همکاری‌های خوبی با هم دارند و این آمادگی را داریم تا این همکاری‌ها تقویت شود.

سفیر ایتالیا در ایران به وضعیت گردشگری کشورش در دوران کرونا نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا، ایتالیا فعلا گردشگر خارجی نمی‌پذیرد ضمن این که سفر بین استان‌ها نیز در ایتالیا ممنوع است.

او خاطرنشان کرد: امید داریم با انجام واکسیناسیون فراگیر در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران و ایتالیا، گردشگری دوباره به روزهای پر رونق خود باز گردد.

در این نشست ولی تیموری معاون گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی و علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارتی و بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز حضور داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید