پیش‌بینی قیمت سکه و دلار | بازگشت صعودی یا افت بیشتر؟

کدخبر: ۲۸۶۳۲۶
اقتصادنیوز؛ هرگونه پیش‌بینی درباره چشم‌انداز آینده بازارها باید همراه با در نظر گرفتن ریسک عوامل غیراقتصادی باشد. با این وجود یکی از روش‌های رایج پیش‌بینی قیمت‌ها نگاه تکنیکال به روند گذشته آن‌هاست. همچنین بررسی مولفه‌های اقتصادی تاثیرگذار می‌تواند در این امر راهگشا باشد.
پیش‌بینی قیمت سکه و دلار | بازگشت صعودی یا افت بیشتر؟

به گزارش اقتصادنیوز؛ دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته حدود 400 تومان از ارزش خود را از دست داد وعصر به بهای 13 هزار و 750 تومان به فروش رسید. دلار با افت 2.6  درصدی دیروز، به کمترین حد خود از ۳۱ فروردین رسید. همچنین سکه طرح جدید طی معاملات روز قبل با کاهش 185 هزار تومانی به بهای 4 میلیون و 620 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: قیمت دلار، سکه و طلا امروز چهارشنبه ۹۸/۳/۸ | افت ناگهانی نرخ‌های بازگشایی

قیمت دلار

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند چرخش ناگهانی مواضع رئیس جمهور آمریکا درباره ایران طی سفر به ژاپن و سفر شینزو آبه به ایران بلافاصله پس از دیدار با ترامپ را سیگنالی مساعد ارزیابی کردند که از سطح تقاضای دلار در بازار داخلی کاست.

در واقع این سیگنال مثبت اخبار سیاسی، انتظارات معامله‌گران بازار داخلی تا حدی تغییر کرده است و در نتیجه گردش انتظارات می‌توان انتظار افت بیشتر قیمت را داشت.

از سوی دیگر برخی از فعالان باور دارند، نوسان‌گیران تنها به‌دنبال خرید ارز در قیمت‌های پایین‌تر هستند و قیمت به سرعت به بالای مرز ۱۴ هزار تومانی بازخواهد گشت.

در روز جاری باید منتظر واکنش نوسان‌گیران به کانال‌شکنی دلار باشیم. ۹ روز قبل زمانی که نرخ ارز وارد کانال ۱۳ هزار تومانی شد، دلالان با شناسایی کف قیمتی خریدهای خود را افزایش دادند و مقدمه بازگشت دلار به بالای مرز ۱۴ هزار را فراهم آوردند.

اثر نرخ حواله درهم امارات بر بازار داخلی

به جز تغییر انتظارات در بازار ارز، دیگر عاملی که بر روند قیمت دلار در بازار داخلی اثر می‌گذارد نرخ حواله درهم امرات است. نرخ حواله درهم یکی از متغیرهایی است که معامله‌گران ارزی معمولا افت شدید روزانه آن را به معنای افزایش عرضه ارز توسط بازارساز و خواست کاهشی او تعبیر می‌کنند. معمولا این اتفاق منجر به افزایش انتظارات کاهشی در بازار داخلی می‌شود و فروش دلار را افزایش می‌دهد. در واقع معامله‌گران به‌جای آنکه در مقابل بازارساز بایستند، سعی می‌کنند با فروش در سقف، منتظر قیمت‌های پایین‌تر بمانند. 

 البته از نظر شماری دیگری از بازیگران ارزی، روز گذشته دلیل همراهی معامله‌گران در فروش دلار با بازارساز، نبود تقاضا در بازار آزاد است. در واقع کمبود تقاضا موجب می‌شود که معامله‌گران احساس کنند مقاومت در برابر بازارساز نه‌تنها سودی ندارد، بلکه با کاهش قیمت‌ها دچار افت خواهند شد و دلار بالاخرید روی دست آنها باقی خواهد ماند و پس از آن ریالی نخواهند داشت که در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به خرید کنند.

قیمت سکه

روز گذشته بازگشت شاخص ارزی کشور به کانال 13 هزار تومانی پس از گذشت 9 روز منجر به افت 4 درصدی بهای سکه شد. در صورتیکه در تاریخ 30 اردیبهشت که نرخ ارز به سطح ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان تنزل کرد، بهای سکه تنها ۱۰ هزار تومان کمتر از قیمت ثبت شده دیروز بود. قیمت سکه در کمترین سطوح خود در سال جاری به سر می‌برد و در صورت حفظ جایگاه دلار در کانال جدید امکان افت قیمت بیشتر این دارایی ارزشمند نیز وجود دارد. دیروز حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده کمتر از ۱۰۰ هزار تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید