طرز تهیه محلول موبر + روش خانگی

کدخبر: ۲۰۳۷۳۸
می خواهیم به شما بگوییم چطور در خانه محلول موبر درست کنیم؟ پس طرز تهیه محلول موبر در خانه را در این مقاله بخوانید تا آسیب کمتری را به سلامتی خود بزنید.

نمناک؛ موهای زائد موهای مزاحمی هستند که فریاد بانوان را دراورده است. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد دست و پا وجود دارد که یا شیمیایی هستند و باعث به وجود آمدن خطرات جبران ناپذیر در بدن می شوند و یا باعث زبرترشدن موها می شوند. اما می خواهیم به شما بگوییم چطور در خانه محلول موبر درست کنیم؟ پس طرز تهیه محلول موبر در خانه را در این مقاله بخوانید تا آسیب کمتری را به سلامتی خود بزنید.

می توانید به راحتی با چند دستور ساده در خانه محلول موبر درست کنید. برای اپیلاسیون موهای زائد به جای استفاده از موم های شیمیایی، موم خانگی درست کنید.

روش برای تهیه محلول خانگی برای اپیلاسیون

روش اول 

یک فنجان شکر را در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم بگذارید تا کاراملی شود و بعد یک فنجان عسل و نصف فنجان آب لیموترش را به آن اضافه کنید. اگر مواد شما خیلی سفت شده کمی آب (یک قاشق سوپ خوری) به آن اضافه کنید تا حالت مومی پیدا کند، مخلوط را می توانید در یک شیشه دردار نگهداری کنید.

روش دوم 

سه فنجان عسل را با دو فنجان آب و نصف فنجان آبلیمو مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید فراموش نکنید برای تهیه این موم می توانید از شکر یا عسل تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل خوردن استفاده کنید تا جوش آید و بعد از آن به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید و هر چند دقیقه مخلوط را هم بزنید. وقتی مخلوط تیره شده، موم آماده است.

روش سوم 

دو فنجان شکر را با یک چهارم فنجان آب و یک چهارم فنجان آبلیمو روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه جوش آمد نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا تیره شود. در این روش موم بعد از سرد شدن سفت می شود.

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد

خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه

اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده

ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.

این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید