افشاگری جدید وزارت نفت علیه خادمی؛ از فیش حقوقی 65 میلیون تومانی تا خانه 500 متری

کدخبر: ۲۴۱۵۷۱
اقتصادنیوز؛ موضوع فیش حقوقی مدیر نفتی پیشین و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی، همچنان داغ است و وزارت نفت جزئیات جدیدی از فیش حقوقی هدایت‌الله خادمی و البته خانه دوم او در خوزستان منتشر کرده است.
افشاگری جدید وزارت نفت علیه خادمی؛ از فیش حقوقی 65 میلیون تومانی تا خانه 500 متری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ در حالی که گزارش ها از فیش حقوقی 27 میلیونی «هدایت‌الله خادمی» حکایت دارد، وی آن را تکذیب کرد و حتی گفت ماه‌ ها حقوق نگرفته است و با ارث پدری روزگار می‌گذراند.

اواخر هفته گذشته این نماینده با انتشار یک فیش حقوقی 16 میلیون تومانی به تارنمای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد فیش حقوقی 27 میلیونی مورد ادعای وزارت نفت، صحت ندارد.

وزارت نفت در واکنش به ادعای جدید این نماینده، امروز (شنبه) جزییات جدیدی را از فیش حقوقی و استفاده همزمان از 2 منزل مسکونی دولتی منتشر کرده است.

بر این اساس، وزارت نفت اعلام کرد: خادمی چند فیش حقوقی را به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت نشان داده و گفته‌ است برخلاف آنچه وزارت نفت اعلام کرده حقوق ناخالص ایشان 27 میلیون تومان نیست، بلکه ماهانه 16 میلیون تومان دریافت می‌کنند. خادمی پس از نمایش فیش 16 میلیون تومانی، این حرکت را نشانه صداقت و شفافیت خود دانسته‌ و گفته‌اند: تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد!»

وزارت نفت یادآور شد: این وزارتخانه هرگز ادعا نکرده خادمی مبلغی خارج از چارچوب و موازین قانونی دریافت کرده‌ است به همین دلیل شاید بهتر بود وی به جای عصبانیت و حمله به مدیران صنعت نفت که البته خود را سرآمد و پیشکسوت آ‌نها معرفی می‌کند، کمی منطقی‌تر واکنش نشان می‌داد.

در این اطلاعیه با اشاره به جزئیاتی جدید از فیش حقوقی این نماینده آمده است: فیش‌های 16 میلیون تومانی بدون احتساب 120 ساعت اضافه‌کاری است که برای مدتی به دلیل یک ابهام اداری پرداخت نشده بود که این مبالغ هم پس از انجام مکاتبات اداره کل منابع انسانی مجلس شورای اسلامی و اداره کل امور مجلس وزارت نفت، محاسبه و در یک فیش حقوقی به مبلغ 650 میلیون ریال به حساب خادمی واریز شد. 

«هرچند بعید است ایشان از این مکاتبات بی‌اطلاع باشد اما فرض را بر این می‌گذاریم خادمی نه فیش حقوقی را دیده، نه از بانک پیامکی دریافت کرده و نه به حساب ‌شان سرکشی کرده‌ است تا از وضعیت واریزی و موجودی خود اطلاع حاصل کند، وگرنه قصد کتمان حقیقت را نداشته‌است.»

در این اطلاعیه تصریح شده است: هچنانکه که خادمی گفته است مبانی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد در صنعت نفت مانند بسیاری از دستگاه ‌ها مسئله پنهانی نیست.

وزار نفت درباره این ادعای خادمی که «خانه سازمانی آ.اس.پ در اختیار همه پرسنل و مدیرانی که به تهران منتقل می‌شوند قرار می‌گیرد و این واحد مسکونی را به میل خود و داوطلبانه تخلیه کرده‌اند» اعلام کرد: کارکنان صنعت نفت بهتر می‌دانند که وجه نخست سخنان ایشان نادرست است.

«گفته خادمی که این واحد مسکونی 290 متری را پس از 10 سال داوطلبانه تخلیه کرده نیز متاسفانه دور از حقیقت است، زیرا از سوم آبان ماه 1395 چند اخطاریه درباره تخلیه منزل برای وی صادر شد تا اینکه پس از نامه نگاری با رییس دفتر رییس مجلس در یازدهم شهریورماه 1396، خادمی نسبت به تخلیه واحد مسکونی اقدام کرد.»

«یادآور می‌شویم که موضوع واحد مسکونی «آ.اس.پ» تهران، غیر از یک باب منزل مسکونی سازمانی دیگر به متراژ 500 متر در مجموعه 100 واحدی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز است که از نهم دی‎ماه 1370 در اختیار خادمی بوده و هنوز نسبت به تخلیه داوطلبانه آن اقدام نکرده ‌است؛ یعنی به طور همزمان 2 واحد مسکونی سازمانی 290 متری و 500 متری را در تهران و اهواز در اختیار داشته‌ است.»

وزارت نفت تاکید کرد چنانچه خادمی انتقال و مأموریت بین دستگاهی نمایندگان مجلس را نادرست می‌داند، دست وی به عنوان نماینده مجلس در ارائه طرحی برای جلوگیری از این رویه قدیمی باز است.

وزارت نفت همچنین در واکنش به دلسوزی خادمی برای جوانان دانشگاه صنعت نفت که هنوز نتوانسته‌اند استخدام شوند، اعلام کرد: دلسوزی وی را ارج می‌نهیم و به آگاهی می‌رسانیم روند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت طبق روال قانونی در حال انجام است اما در باب دلسوزی وی برای استخدام جوانان در صنعت نفت نیز نکاتی وجود دارد که به آن نمی‌پردازیم؛ چون معتقدیم رفتار پدران را نباید به پای فرزندان نوشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید