آخرین وضعیت راه های کشور

کدخبر: ۱۰۶۱۷۲
مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد که در شبانه روز گذشته میزان تردد در محورهای برون شهری کشور نسبت به روز قبل ۳۸.۲ درصد کاهش داشته است.
آخرین وضعیت راه های کشور

به گزارش «اقتصادنیوز»،‌ براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارتی‌‌، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرده تصاویر دریافتی از گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور و سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ نشان می‌دهد،‌ در حال حاضر به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در پایین، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

به دلیل بارش برف در برخی محور‌های مواصلاتی کشور رانندگانی که قصد تردد در محور‌ استان‌های سردسیر و برف‌خیز را دارند، حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.‌

در شبانه‌روز گذشته‌‌ کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1004 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 38.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 10 درصد، اوج تردد بین ساعات 11 تا 12 و کمترین تردد بین ساعات 2 الی 3 صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب ‌کنند.

* پرترددترین محور‌های مواصلاتی کشور در 24 ساعت گذشته


‌آزادراه‌‌ تهران-کرج و کرج-تهران، ‌آزادراه کرج-قزوین و قزوین-کرج، محور تهران-قم، آزادراه ساوه-تهران، محور قزوین-رشت، محور تهران-ساوه، مسیر قم-سلفچگان، محور شهریار-تهران و ‌مسیر ‌‌تبریز-ایلخچی‌ در 24 ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته‌اند.

* محدودیت‌های ترافیکی ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی ‌

تردد موتورسیکلت‌ تا ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه 14 آبان ماه‌ 93 ‌از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و تهران _ سمنان _ مشهد و بالعکس ممنوع است.
تردد همه خودروها از ساعت 15 امروز سه‌شنبه 13 آبان‌ماه تا ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه 14 آبان ‌از کرج به مرزن آباد ممنوع بوده ‌و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 امروز سه‌شنبه 13 آبان تا ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه 14 آبان‌ از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد (محدوده دزدبن) به سمت کرج یک‌طرفه است.

در محور کندوان‌ تردد همه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها‌، ‌همچنان ممنوع است.

محور هراز‌ تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع بوده و تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 6 الی 24 امروز و فردا چهارشنبه مورخ‌ 13 و 14 آبان‌ از محور هراز ممنوع است.

در محور فیروزکوه‌ تردد همه تریلرها از ساعت 6 تا 24 امروز‌ از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.

* محدودیت‌های ترافیکی ‌روز چهارشنبه 14 آبان تا شنبه‌ 17 آبان‌


تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 14 آبان لغایت ساعت 1 بامداد روز شنبه 17 آبان ماه‌ 93 از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و تهران _ سمنان _ مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد همه خودروها از ساعت 14 روز جمعه 16 آبان ماه تا ساعت 1 بامداد روز شنبه 17 آبان‌ از کرج به مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 روز جمعه 16 آبان ماه تا ساعت 1 بامداد روز شنبه 17 آبان‌ از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد (محدوده دزدبن) به سمت کرج، یک‌طرفه است.

در محور کندوان (کرج- چالوس)‌ تردد انواع تریلر و کامیون ‌کماکان ممنوع است.

تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع بوده و تردد همه کامیونها و کامیونت ها از ساعت 6 الی 24 روزهای چهارشنبه‌، پنج شنبه و جمعه پیش رو، ‌از محور هراز ممنوع است.

در محور فیروزکوه تردد همه تریلرها از ساعت 6 تا 24 روز جمعه 16 آبان ماه از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.

تردد همه وسایل نقلیه سنگین باربری (‌تریلر‌، کامیون و کامیونت) به ‌استثنای حاملین مواد سوختی یا فاسدشدنی از ساعت 15 ت
ا 22 روز جمعه 16 آبان ماه از محور سلفچگان به قم ممنوع است.
همه وسایل نقلیه سنگین باربری که از استان‌های مرکزی و اصفهان به طرف تهران در حرکت هستند باید از محور سلفچگان – ساوه – تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

همه وسایل نقلیه سنگین باربری (‌تریلر، کامیون و کامیونت‌) به ‌استثنای حاملین مواد سوختی یا فاسدشدنی که از استانهای جنوبی کشور (هرمزگان‌، سیستان و بلوچستان‌، کرمان و یزد‌) به طرف قم در حرکت هستند باید از مسیر ( سه راهی نطنز – مورچه خورت – دلیجان – سلفچگان – ساوه – تهران وبالعکس ) به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

دراین باره نیز سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و جاده‌های کشور در صبح روز سه شنبه اظهار داشت: برابر آخرین گزارشات واصله به مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، بارش برف در اغلب معابر و راه‌های استان‌ زنجان ادامه دارد و این در حالی است که بارش برف در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه در استان مازنداران نیز گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین در محورهای داران به الیگودرز استان اصفهان، کندوان در استان البرز، بروجن و گردنه‌های شاه منصوری و چری در استان چهارمحال و بختیاری نیز بارش برف ادامه دارد.

وی افزود: این در حالی است که در راه‌ها و معابر استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گیلان و شرق استان تهران در محور دماوند نیز بارش باران گزارش شده است.

حمیدی در پایان با هشدار به رانندگانی که قصد تردد از مسیرها و معابر کوهستانی را دارند خاطرنشان کرد که در هنگام تردد در این مسیرها حتماً از سالم بودن بخاری خودرو و همراه داشتن پتو و دیگر تجهیزات زمستانی، اطمینان حاصل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید