وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی کرد:

گران ترین طرح اشتغال زایی تاریخ اقتصاد ایران / 280 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازار کار

کدخبر: ۱۰۳۶۴۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مصوبه 280 هزار میلیاردتومانی شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: این رقم به گونه ای اشتغال ایجاد خواهد کرد که موجب تورم نشود.
گران ترین طرح اشتغال زایی تاریخ اقتصاد ایران / 280 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازار کار

به گزارش «اقتصادنیوز» در نظر گرفتن 280 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی کشور در حالی است که پیش از این نیز علی ربیعی خبر داده بود که با اختصاص 90 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در امسال حدود 500 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

این بار نیز ربیعی از مصوبه 280 هزار میلیاردتومانی شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: این رقم به گونه‌ای اشتغال ایجاد خواهد کرد که موجب تورم نشود.

آن طور که مهر گزارش داده، ‌ربیعی افزود: 50 درصد این میزان می‌تواند در حوزه‌های جدید اشتغال و نیمی دیگر روی کارهای سنتی بانک‌‌ها تخصیص یابد.

او گفت: اقدام دیگری که وزارت کار پیگیری می‌کند ایجاد خوشه‌بندی با آموزش مهارت است که خوشبتخانه این امر تاکنون نتایج خوبی هم داشته است. ما بیش از هر چیزی نیاز داریم که کار کنیم و خود را از خودکاهندگی نجات دهیم. باید وقت بگذاریم، زیرا بیش از هر زمانی به خلاقیت و کار زیاد نیاز داریم. حق نداریم حرکت بی‌برنامه انجام دهیم، زیرا فرصت اقتصادی کشور بسیار محدود است.

در نظر گرفتن 280 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کشور در حالی است که پیش از این بیشترین میزان اعتباری که برای اشتغالزایی در کشور در نظر گرفته شده 63 هزار میلیاردتومانی بود که در دولت‌های نهم و دهم برای بنگاه‌های زودبازده در نظر گرفته بودند.

البته در عمل آن طور که بانک مرکزی گزارش داده تنها 27 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح صرف شد که توانست یک میلیون شغل ایجاد کند.

حال به نظر می‌رسد دولت یازدهم هزینه‌برترین طرح اشتغالزایی تاریخ اقتصاد ایران را می‌خواهد اجرا کند که جزییاتی از آن اعلام نشده و معلوم نیست با این میزان اعتبار چقدر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید