اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفتند، منتشر می‌شود؟

پس‌لرزه‌های نامه افشاگرانه رحیمی

کدخبر: ۱۱۰۳۷۳
یک روز پس از ادعای محمدرضا رحیمی درباره پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به 170 کاندیدای انتخابات مجلس هشتم، جمعی از نمایندگان مجلس نهم خواستار اعلام اسامی افرادی شدند که از معاون‌اول رییس‌جمهور سابق پول دریافت کرده‌اند.
پس‌لرزه‌های نامه افشاگرانه رحیمی
به گزارش «اقتصادنیوز» وقتی امروز (چهارشنبه ۸ بهمن) کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه نشست علنی بهارستان با حضور در جمع خبرنگاران از جمع‌آوری امضای برای نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی جهت ارائه لیست نمایندگانی که از محمدرضا رحیمی معاون‌اول احمدی‌نژاد حمایت کرده و از وی پول گرفته‌اند، ‌خبر داد؛ ابعاد تازه‌ای از افشاگری‌ها پیرامون این فساد‌ اقتصادی در جبهه اصولگرایان نمایان شد. جدیت این موضوع زمانی برای خبرنگاران آشکار شد که پیرموذن خطاب به آن‌ها گفت: تاکنون ۳۰ نفر از نمایندگان این نامه را امضا کرده‌اند و قطعا در روزهای آینده تعداد امضا‌ها افزایش می‌یابد. 

هرچند به نظر می‌رسد پرونده رحیمی مانند توپ فوتبالی شده است که بازیکنان در داخل زمین به یکدیگر پاس می‌دهند؛  با این تفاوت که بازیکنان تیم رقیب نیز تمایل چندانی برای گرفتن این توپ ندارند. محمدرضا رحیمی‌‌، همان کسی که می‌گفت «من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم. بنده ۳۴ سال سابقه خدمت در جمهوری اسلامی ایران را دارم» این روز‌ها برای گروه‌های سیاسی داخل کشور تبدیل به توپ فوتبالی شده است که کسی مسئولیتش را نمی‌پذیرد. عده‌ای با پاس‌کاری و عده‌ای هم با فرار از گرفتن توپ؛ فراری که مخصوص اصولگرایان شده است.

به هر حال این روز‌ها هر گروهی درصدد آن است که از رحیمی تبری بجوید و رحیمی را همچون توپ به زمین دیگری بیندازد. در چند روز گذشته که حکم رحیمی اعلام شده است، روزنامه‌های اصلاح طلب با تیتر‌ها، گفت‌و‌گو‌ها و یادداشت‌های متفاوتی به استقبال از این حکم رفته‌اند و در مقابل روزنامه‌های اصولگرا ترجیح داده‌اند به مسائل دیگری چون پیاده روی محمد جواد ظریف و جان کری بپردازند.

امروز (چهارشنبه ۸ بهمن) نیز روزنامه اصلاح طلب اعتماد در تیتری با عنوان «رحیمی محکوم امروز، چوب آبرو بری‌های شما را می‌خورد؛ افشاگری رحیمی علیه احمدی‌نژاد» در صفحه اول خود گزارشی نوشته است که در بخشی از آن نوشته شده است: «احمدی‌نژاد با‌‌ همان حکم اول جا زد، تمام موجودیت معاون اولش را انکار کرد. انگار نه انگار که او چهار سال پشت تمام اتهامات همین محمدرضا رحیمی ایستاد و او را تا مقام «خط قرمز» کابینه‌اش بالا کشید. حالا دیگر رحیمی به پایان خط رسیده است. باز هم یک نفر از اردوگاه احمدی‌نژاد کم شد. او هشت سال تمام به این کم شدن‌ها عادت داشت. عادت که نه، شاید حتی علاقه داشت. این‌بار اما فرق می‌کند، این‌بار این کم شدن اجباری است. محمدرضا رحیمی به جایی رسیده که بازگشتی ندارد. احمدی‌نژاد نمی‌خواهد با او تا آخر خط برود اما رحیمی گویا می‌خواهد رییس «بی‌وفا» را با خودش ببرد.»

 روزنامه شرق نیز در صفحه اول خود با تیتر «افشاگری رحیمی علیه احمدی‌نژاد» به استقابل از نامه نگاری‌های رئیس دولت سابق و معاون اولش رفته است. در بخشی از گزارش شرق نوشته شده که «چرخه اعلام برائت اصولگرایان از احمدی‌نژاد و تبری‌جستن احمدی‌نژاد از جرایم رحیمی حالا با اعلام برائت رحیمی از احمدی‌نژاد تکمیل می‌شود تا در آستانه اجرای حکم معاون‌اول دولت دهم، رقابت برائت‌جستن همه اصولگرایان از یکدیگر وارد مرحله‌ای جدی‌تر شود. به این ترتیب، متهمی که حالا با اثبات اتهاماتش در جایگاه مجرمیت قرار گرفته، از موضع مدعی‌العموم با رییس سابق خود دردودل می‌گوید تا مشخص شود که چرا احمدی‌نژاد در واکنش به حکم رحیمی نوشت: ماه پشت ابر نمی‌ماند.» 

رحیمی چه زمانی به زندان می‌رود؟
به غیر از گزارش‌هایی از این دست ماجرای رحیمی ابعاد دیگری هم به خود گرفته است و موضوع بر سر این است که رحیمی چه زمانی وارد زندان می‌شود و در کدام زندان نگهداری می‌شود. در همین زمینه علی‌اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌های کشور در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه آیا محمدرضا رحیمی وارد زندان شده و اگر وارد شود در کدام‌یک از زندان‌های تهران نگهداری می‌شود، گفت: وی هنوز وارد زندان نشده و وقتی آمد مکان حبس تعیین می‌شود.

حال محمد رضا رحیمی از سوی شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور، به تحمل ۵ سال و ۹۱ روز حبس، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رد مال و جزای نقدی محکوم شده است و احمدی‌نژاد که زمانی اعلام کرده بود که «اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده در تلویزیون از مردم عذرخواهی می‌کنم» نه تنها در تلویزیون حضور پیدا نکرد که بخواهند عذرخواهی کند بلکه حتی بعد از اعلام حکم رحیمی، با منتشر کردن بیانه‌ای از  معاون اولش اعلام برائت کرد. 

همزمان با این تحولات، برخی همراهان محمود احمدی‌نژاد به تکاپو افتاده‌اند تا مسیر از او در برابر افشاگری های رحیمی دفاع کنند. در همین رابطه امروز (چهارشنبه ۸ بهمن ماه) عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «به بهانه هتاکی‌های م.ر: با مردم رنجدیده محشور شدی/ کابوس شبانهٔ زر و زور شدی// دست تو نمک نداشت‌ای ظلم ستیز/ مظلوم‌ترین رئیس جمهور شدی.»

این بازی ادامه دارد و زمانی جذاب‌تر می‌شود که اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته‌اند، منتشر شود تا بازی وارد فاز جدیدی شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید