گزارش اقتصاد نیوز از بازار طلا و سکه

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار تهران / افزایش تقاضا برای سکه‌های خرد

کدخبر: ۱۱۰۵۰۴
قیمت طلا در بازار تهران با وجود افزایش اندک نرخ ارز و کاهش نرخ اونس جهانی نسبت به روز پنجشنبه کاهش یافت. البته این کاهش قیمت از اوایل صبح آغاز شده و می‌توان گفت نرخ فعلی در حال حاضر از نرخ گشایش بازار بیشتر است.
کاهش قیمت سکه و طلا در بازار تهران / افزایش تقاضا برای سکه‌های خرد

 به گزارش «اقتصاد نیوز»، قیمت طلا در بازار  روز شنبه با نرخ ۱۰۴ هزار و ۸۲۳ تومان آغاز شد و تا ظهر امروز به رقم ۱۰۴ هزار و ۹۳۸ تومان رسیده است، نرخ سکه در روز جاری نگاه‌ها را بیشتر به سوی خود جلب کرده است.

این موضوع در پی همسانی قیمت سکه تمام بهار و امامی در کنار عدم تغییر نرخ سکه‌های خرد نسبت به روز‌های گذشته است. البته بازار خرد و فروش در سطح شهر کمی تفاوت قیمت برای سکه بهار آزادی و امامی قائل است.

در حال حاضر قیمت سکه‌های تمام به یک میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده که این طرح‌های متفاوت این سکه در اوایل روز قیمت کمتری داشته‌اند اما روند صعودی و نزولی این سکه نگذاشته یک روند ثابت را برای آن در نظر گرفت.

یک فعال سکه، طلا و ارز در بازار تهران با اعتقاد بر اینکه قیمت اونس و نرخ دلار افزایش داشته است، گفت: کاهش تقاضا در پی عدم اطمینان و تصمیم نهایی از سوی مردم برای سرمایه گذاری کاهش قیمت طلا در بازار را رقم زده است.

در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نباید قیمت روز جمعه را برای طلا مد نظر قرار داد گفت: قیمت اونس جهانی نسبت به روز ۵ شنبه حدود ۲۰ دلار کاهش داشته است.

محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با «اقتصاد نیوز»، اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنجشنبه حدود یک هزار تومان کاهش داشته و این در حالی است که نرخ دلار آنچنان تغییری نداشته و تغییرات اندک دلار بر قیمت آنچنان تاثیرگذار نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت سکه‌های خرد تغییری نسبت به چند روز گذشته نداشته‌اند، یادآور شد: عدم تغییر در روند عرضه و تقاضا برای سکه‌های خرد همچون نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی تغییر قیمت آن‌ها را در چند وقت گذشته به همراه داشته است.

کشتی آرای در پایان گفت: تقاضا در حال حاضر برای خرید سکه‌های خرد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

*جدول قیمت انواع طلا و سکه در بازار امروز(11 بهمن)

نوع طلا و سكه

قيمت

اونس جهاني

1284 دلار و 10 سنت

طلاي 18 عيار

104 هزار و 938 تومان

مثقال طلا

455 هزار تومان

سكه بهار آزادي

1ميليون و 30 هزار تومان

سكه امامي

1ميليون و 30 هزار تومان

نيم سكه

518 هزار تومان

ربع سكه

269 هزار تومان

سكه يك گرمي

173 هزار تومان

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید