تحلیل علی واعظ از مذاکرات هسته‌ای؛

افکار عمومی آمریکا پشتوانه مذاکرات هسته‌ای ایران

کدخبر: ۱۱۳۸۵۱
تحلیلگر ارشد گروه بین‌المللی بحران می‌گوید: اگر توافق خوب و قابل دفاعی به دست آید نهایتا کنگره بازی را خواهد باخت، چون افکار عمومی داخلی در آمریکا خواهان جنگ نیست.
افکار عمومی آمریکا پشتوانه مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز، علی واعظ با بیان اینکه موفقیت مذاکرات هسته‌ای محصول تلاش تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکاست این مذاکرات را این گونه تحلیل می‌کند: هیچ جا در متن به توافق سیاسی بیش از توافق جامع اشاره نشده است. اما این موضوع منافاتی با تفاهم بر رئوس کلی پیش از نهایی کردن برنامه اجرایی و برخی جزئیات دیگر ندارد.

این تحلیلگر ارشد گروه بین‌الملل بحران در ادامه تحلیل خود که در گفت‌و‌گو با هفته نامه تجارت فردا بیان شده است، ادامه می‌دهد: محرز است که با تلاش‌های اعضای تیم هسته‌ای ایران بود که تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا توانستند خطوط قرمزشان را بر هم منطبق کرده و در پاره‌ای موارد حتی به نقاط مشترک نیز دست یابند و البته همین تلاش‌ها بود که منجر به تسلیم شدن کنگره آمریکا در عدم وضع تحریم‌های جدید شد.

وی تصریح می‌کند: اگر توافق خوب و قابل دفاعی به دست آید نهایتا کنگره بازی را خواهد باخت، چون افکار عمومی داخلی در آمریکا خواهان جنگ نیست و جمهوری خواهان هیچ گزینه مناسب تری از روندی که توسط اوباما طی شد برای ارائه ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی