گفت‌وگوی اقتصادنیوز با رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب:

سفته‌بازی سرب را ارزان کرد/سرب ارزان‌تر از این نخواهد شد

کدخبر: ۱۲۰۱۹۰
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی یکی از علل کاهش قیمت در بازار این فلز را سفته‌بازی عنوان کرد و گفت: قیمت اکنون سرب قیمت کف بازار است و این قیمت ثابت خواهد ماند و پایین‌تر از این نخواهد آمد.
سفته‌بازی سرب را ارزان کرد/سرب ارزان‌تر از این نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی‌های قیمت فلزات در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که قیمت فلز سرب در یک ماه اخیر با کاهش قیمت مواجه شده است.

در مورد علت این کاهش قیمت حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی به اقتصادنیوز گفت: علت کاهش قیمت سرب به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهمترین علت کاهش قیمت سرب مکانیسم بازار است.

او ادامه داد:یکی دیگر از علت‌های کاهش قیمت سرب سفته‌بازی است. سفته‌بازی یعنی خرید اینترنتی و کاغذی، به این معنی که کالایی جابه‌جا نمی‌شود و از طریق اینترنت خرید و فروش می‌‌شود.

حسین قلی افزود: سرب هم در بازار مثل بقیه فلزات پایه عرضه و تقاضا یکسانی ندارد. قیمت‌ها در بازار ایران تابع قیمت‌های جهانی است.

حسین‌قلی در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر قیمت سرب نیز گفت: اگر ما به توافق برسیم راه صادرات باز خواهد شد. ما الان هم صادرات سرب به کشورهای چین و ترکیه داریم. یکی دیگر از نکات مهم در توافق لوزان این است که سرمایه‌گذاران می‌آیند و سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما می‌توانیم با کشورهای خارجی شریک شویم.

حسین‌قلی در مورد پیش‌بینی قیمت سرب در آینده هم خاطرنشان کرد: تغییر زیاد دیگری در قیمت سرب نخواهیم داشت و قیمت اکنون سرب قیمت کف بازار است و این قیمت ثابت خواهد ماند و پایین‌تر از این نخواهد آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید