اعلام آمادگی یک کشور مسلمان برای دفاع مسلحانه از بیت المقدس

کدخبر: ۱۹۳۴۴۲
باشگاه خبرنگاران جوان: به دنبال اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، وزیر دفاع مالزی برای دفاع مسلحانه از قدس اعلام آمادگی کرد.
اعلام آمادگی یک کشور مسلمان برای دفاع مسلحانه از بیت المقدس

به گزارش تودی آنلاین، «هشام الدین حسین»، وزیر دفاع مالزی در هفتاد و یکمین نشست عمومی حزب «یومنو» از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای اعزام شدن به خاورمیانه و دفاع از قدس خبر داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: به دنبال اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، نیروهای مسلح مالزی آماده هستند تا در صورت لزوم برای دفاع از این شهر به خاورمیانه اعزام شوند.

هشام الدین حسین در ادامه افزود: ما هفته گذشته با شنیدن این اخبار نگران کننده که می تواند ثبات ژئوپلیتیک جهانی را تحت تأثیر قرار دهد، متعجب شدیم. ما آماده اجرای هر دستوری از سوی فرمانده نیروهای مسلح مالزی هستیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد که «قدس» را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت می شناسد. وی با اعلام این خبر مدعی شد: «تصمیم من برای اعلام اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت، اقدامی است که باید از مدتها پیش انجام می شد.» رئیس جمهور آمریکا همچنین دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس را امضا کرد.

این اقدام دولت آمریکا خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت و بسیاری از کشورها از جمله مالزی -- که همیشه حامی فلسطینیان بوده است--  این اقدام آمریکا را محکوم کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید