تعداد فوتی ها از کف 50 روزه برگشت؛

بهبودیافتگان کرونا رکورد زدند

کدخبر: ۳۷۷۷۲۱
رکورد بهبودی روزانه از ابتدای ورود کرونا به ایران تا کنون و کمترین رکورد فوتی ها در 50 روز اخیر روز گذشته به ثبت رسید اما امروز این آمار از کف برگشت و با رشد همراه شد.
بهبودیافتگان کرونا رکورد زدند

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای پاییزی شیوع بیماری کرونا به حدی رسید که در ماه آبان شاهد از دست دادن 12 هزار و 550 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری بودیم. این میزان مرگ و میر بر اثر رشد فزاینده ابتلای به بیماری کرونا رخ داد، چه آنکه در همان ماه حجم ابتلا نسبت به ماه قبل خود 136  درصد افزایش پیدا کرد و رکوردهای روزانه در این بخش را به مرز 14 هزار نفر در هفته نخست آذر کشانید.

ریزش آهسته آمار کرونا در آذرماه

آمارهای وزارت بهداشت ودرمان از وضعیت کرونا در کشور نشان از ریزشی آهسته در بخش های مختلف آماری داشته است.

در همین راستا هفدهمین روز از آذرماه، راوی سه رکورد مختلف در آمارهای کرونا بود. مهمترین این آمارها روایت گر کاهش میزان مرگ و میر به پایین ترین حد خود در 50 روز گذشته است.اما آمار اعلام شده امروز حکایت از بازگشت از کف 50 روزه دارد.(تحلیل اقتصادنیوز از آمارهای هجدهم آذرماه طی ساعات آینده منتشر می شود.)

 دو رکورد دیگر در شاخه بهبودی ها و میزان تست نیز در همین روز رقم خورد.

اما چه عاملی می تواند موجب چنین افتی در فوتی های کرونا شده باشد؟ تغییرات دیگر متغیرها چه توضیحی را در این خصوص ارائه می دهد؟


گزارش تحلیلی «اکو ایران»؛«بیشتر مشکلات اقتصادی شما را نگران می کند یا بیماری کرونا؟»


فوتی های روزانه در کف 50 روزه

در 17 آذر میزان جانباختگان بر اثر بیماری کرونا با 3.40 درصد افت نسبت به روز قبل به 284 نفر رسید. این میزان نسبت به موقیت مشابه خود در ماه قبل نیز افتی معادل با 33 درصد داشته است.

مقایسه آمار جانباختگان کرونا در پاییز نشان می دهد که این حد از فوتی های روزانه کرونا در 50 روز گذشته بی سابقه بوده است. 

دو متغیر مهم در آمار های کرونایی که نشان از توان درمان کرونا را دارد شمار فوتی ها و بهبودی ها در هر روز است. روند روزانه فوتی ها نشان از کاهش این متغیر در روزهای اخیر داشته است. اما تغییرات بهبودی ها در این خصوص چگونه بوده است؟

کرونا 17 آذر

رکورد بهبودی های روزانه

حد بهبودی های روزانه روز گذشته، از مرز 12 هزار نفر عبور کرد. آمارهای وزارت بهداشت و درمان گویای آن است که این دهمین رکوردی است که این متغیر در آذر تجربه کرده است. میانگین رشد روزانه ای که این متغیر در آذر ماه به ثبت رسانده است حدی معادل با 3.4 درصد داشته است. 

تعداد بهبودیافتگان در روز 17 آذر ماه نسبت به موقعیت مشابه خود در ماه گذشته رشدی معادل با 133 درصد را رقم زده است که حد بالایی به حساب می آید. 

در هر صورت آمارهای بهبود یافتگان کرونا به وضوح نشان می دهد که میزان بهبودیافتگان کرونا نسبت به قبل جهشی جدی را از خود به جای گذاشته است. 

زمانی که جهش بهبودی های روزانه کرونا و افت فوتی های این بیماری با روند ابتلا مقایسه می شود حقایق مهمتری را در معرض نمایش قرار می دهد.

کرونا 17 آذر

رکورد تست های روزانه همراه با کاهش ابتلا

شمار مبتلایان روزانه کرونا در 17 آذر نسبت به روز قبل 6 درصد افت داشته و به مرز 10 هزار نفر بازگشت. این حد از ابتلا پیش از این در 27 روز پیش تجربه شده و در تمام این مدت حد ابتلای روزانه بالاتر از مرز 10 هزارنفر به ثبت رسیده بود.

این کاهش در آمار ابتلا در حالی به وقوع پیوست که رکورد تستهای روزانه با 45 هزار و 209 مورد به ثبت رسید. روند تست های روزانه از رکورد زنی های پی در پی این آمار در روزهای اخیر خبر می دهد.

مقایسه آماری تست و ابتلای روزانه نشان ازنکته مهمی دارد. 

درهمین خصوص در 12 آذر که حد تستهای روزانه به حد بالایی رسیده بود به مرور از شدت ابتلا نیز کم شد. از دلایل رشد فوتی ها و کاهش بهبودی ها در آبان ماه آن بود که بیماران دیرهنگام به بیمارستان ها مراجعه می کنند و شاید دیرتر به بیماری خود پی می برند اما به نظر می رسد در آذرماه حساسیت مردم برای مراجعه زودهنگام به بیمارستان ها بیشتر شده است. 

افزایش تستهای روزانه کرونا نیز نشان می دهد اشخاص زودتر از قبل به ابتلا یا عدم ابتلای خود به این بیماری پی برده و در نهایت درمان آنها می تواند سریعتر شکل گرفته باشد.

این امر می تواند از مهمترین دلایل کاهش آمار فوتی های کرونایی و افزایش بهبودیافتگان روزانه باشد.

کرونا 17 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید