رکورد تستهای روزانه شکسته شد

فرود آمارهای خطرناک کرونا

کدخبر: ۳۷۹۵۶۴
در بیست و ششمین روز آذر رشد ماهانه ابتلا به منفی 43 درصد و رشد ماهانه فوتی ها نیز، منفی 55.8 درصد شد. این در حالیست که شمار تستها رکوردی دیگر را رقم زده است.
فرود آمارهای خطرناک کرونا

به گزارش اقتصادنیوز،  آنچه در آمارهای روزهای اخیر کرونایی در آذرماه بیشتر مشهود بود، رکورد تست های روزانه است، آنچنان که در بیست و ششمین روز آذرماه، برای هفتمین بار در 10 روز گذشته این بخش از آمارهای کرونایی رکورد زد.

از سوی دیگر کاهش شیوع کرونا در مقایسه با روزهای قبل نیز از نکات برجسته آمار روزهای اخیر بوده است. بررسی ها دراین خصوص ارتباطی مستقیم را بین این ریزش آمار و افزایش تست های روزانه نشان می دهد. در این میان نمی توان از نقش و تاثیر فاصله گذاری هوشمند و اعمال محدودیت های شدید طی چند هفته اخیر بر روی نزولی شدن آمار کرونا عبور کرد.

از سوی دیگر در آمارهای کرونایی در چند روز اخیر کرونا آن است که در  بیست و سوم آذر که فوتی های کرونایی روند رو به رشدی را به ثبت رسانده بود در نهایت این روند متوقف شده و این آمار ها نزولی شدند. تحلیل داده های آذر نشان می دهد که آن افزایش کوتاه در راستای نوساناتی بوده که خصیصه مهم آمارهای کرونایی دراین ماه است.

کاهش قابل توجه ابتلا و فوتی های روزانه کرونا 

شمار مبتلایان به کرونا در 26 آذر با 1.3 درصد افت نسبت به روز گذشته به حدی برابر با 7 هزار و 603 نفر رسیده است. این رقم در مقایسه با موقعیت مشابه در ماه قبل رشدی منفی 43 درصدی را به ثبت رسانده است.

در همین خصوص آمارهای کرونایی در کشور در 2 ماه گذشته نشان می دهد رشد ماهانه ابتلا از روز 18 آذر تاکنون حدی کوچکتر از صفر داشته است. به عبارت دیگر میزان این متغیر در مقایسه با یک ماه قبل افت قابل توجهی را تجربه کرده است. 

آمار دیگری که موازی با ابتلا روندی نزولی داشته مرتبط با بخش جانباختگان بر اثر بیماری کروناست. دراین خصوص میزان فوتی ها در روز جاری 213 نفر بوده که در دو ماه گذشته بی سابقه بوده است. مقایسه ماهانه آمار فوتی های روزانه نیز نشان از رشدی منفی در این خصوص دارد.

در همین رابطه از 10 آذر ماه رشد ماهانه فوتی ها در هر روز کمتر از صفر ثبت شده است.

به عبارت دیگر مقایسه رشد ماهانه میزان جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا نشان می دهد که حد فوتی ها زودتر از ابتلای روزانه و در مقایسه با رقم های ثبت شده در آبان ماه، شروع به کاهش کرده است.

 این در حالیست که در روز جاری رکورد دیگری به موازات تغییرات نزولی ابتلا و فوتی ها به ثبت رسید.

کرونا 26 آذر

هفتمین رکورد تست‌های روزانه در 10 روز

در بیست و ششمین روز از آذر ماه شمار تستهای روزانه به حدی معادل با 49 هزار و 312 مورد رسید و رکورد دیگری را دراین بخش به ثبت رساند. این هفتمین رکوردی است که در ده روز گذشته در این بخش شاهد آن هستیم. در ابتدای آذر ماه شمار تست‌های روزانه حدی برابر با 40 هزار مورد داشت و در 26 روز سپری شده از آذر به این رقم، 9 هزار مورد افزوده شده است.

متغیری که در بین آمارهای کرونایی بهترمی تواند قدرت شیوع این بیماری را در معرض نمایش قرار دهد نسبتی است که از تقسیم شمار ابتلا به تست در هر روز حاصل می شود.

در همین خصوص نسبت ابتلا به تست در ابتدای آذرماه حدی برابر با 32 درصد داشت ولی اکنون با کاهشی که در حوزه مبتلایان روزانه به ثبت رسیده این رقم به حدی معادل به 15.42 درصد تنزل پیدا کرده است. 

رقم حاصل شده از این نسبت در روز 26 آذر ماه کمترین حدی است که از ابتدای آبان ماه تا کنون ثبت شده است.

کرونا 26 آذر

کاهش شیوع کرونا و افزایش تست‌ها

مقایسه افت شیوع کرونا با شمار تستهای روزانه نشان می دهد که این دو متغیر بایکدیگر ارتباطی مستقیم دارند. به عبارت دیگر رکورد هایی که در زمینه تستهای روزانه به ثبت رسیده می تواند عاملی برای کاهش شیوع کرونا در کشور باشد.

علتی که می تواند افزایش تستها را به کاهش شیوع کرونا در کشور مرتبط سازد آن است که زمانی که افراد بیشتری برای آزمایش ابتلا به کرونا رجوع کنند در نتیجه مبتلایان مخفی بیشتری نسبت به قبل نمایان می شوند. قرنطینه این افراد در دوره‌های بعدی از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری به عمل آورده و اینگونه می تواند همه گیری این بیماری را به کنترل خود درآورد.

کرونا 26 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید