متغیرهای نگران کننده کرونا برای سومین روز رشد کردند

بازگشت موج ترسناک مرگ و میر کرونا

کدخبر: ۳۸۲۷۳۶
برای سومین روز متوالی متغیرهای نگران کننده کرونا رشدی مثبت را به ثبت رساندند. مقایسه این آمار با وضعیت مشابه در تابستان و پاییز چه تصویری را از وضعیت کرونا ترسیم می کند؟
بازگشت موج ترسناک مرگ و میر کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، در دهمین روز دی ماه آمار روزانه از متغیر های نگران کننده کرونا برای سومین روز متوالی رشدی مثبت را به ثبت رساند. بررسی این آمار ها از نمای فصلی و شش ماهه برای متغیرهای ابتلا، فوتی و بیماران بدحال روزانه حاکی از آن است که حتی اگر کاهشی هم در برخی آمار ها صورت گرفته اما هنوز دربرخی متغیر ها وضعیت نسبت به پاییز و تابستان قرمز است.

رشد فصلی و شش ماهه ابتلا بیش از 50 درصد

میزان مبتلایان روزانه در 10 دی ماه به 6 هزار و 272 نفر رسید که نسبت به روز قبل 2.6 درصد رشد داشته است. این در حالی بود که رشد روزانه ابتلا در دو روز گذشته نیز مثبت بوده است. مقایسه این متغیر با موقعیت مشابه در فصل قبل نشان از رشدی 64 درصدی دارد. رشد شش ماهه ابتلا نیز در این متغیر 155 درصد محاسبه می شود که در نهایت وضعیت این متغیر را نسبت به موقعیت های مشابه قبلی قرمز رنگ ترسیم می کند.

متغیر دیگری که در آمارهای کرونایی می تواند  نمایانگر شدت بیماری در ایران باشد شمار بیماران بدحال کرونایی است.

کرونا

وضعیت فصلی بیماران بدحال

میزان بیماران بدحال کرونایی در روز جاری به 5 هزار و 87 نفر رسید. گرچه این متغیر نسبت به روز گذشته 0.8 درصد کاهش داشته اما مقایسه فصلی این متغیر حاکی از رشدی 23 درصدی بوده است. در کنار این افزایش، رشد شش ماهه این متغیر نیز در حدود 155 درصدبرآورد می شود که تقریبا برابر با رشد شش ماهه ابتلا در این موقعیت است.

به عبارت دیگر شمار بیماران وخیم در دهم دی ماه هنوز بیش از دوبرابر این رقم در دهم تیر است.

 سیاهترین متغیری که بیانگر وضعیت مرگ ومیر در کشور است شمار روزانه جانباختگان بر اثر بیماری کرونا است.

کرونا

خیز مجدد فوتی های روزانه

در روز دهم دی ماه میزان فوتی های روزانه به 149 نفر رسید که نسبت به روز قبل رشدی 13 درصدی داشت. این سومین روز متوالی است که میزان فوتی های روزانه رشدی مثبت را از خود بجای می گذارند.

این در حالی است که تا قبل از این سه روز رشد فصلی و شش ماهه این متغیر به کمتر از صفر رسیده بود. روند های فصلی و شش ماهه نیز نشان از افزایش رشد در این مقطع زمانی دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید