ثروت مولتی میلیاردرهای سیاه‌پوست دنیا چقدر است؟

کدخبر: ۳۹۶۳۹۲
میلیاردرهای سیاه‌پوست کمتر از یک درصد از کل میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهند؛ براساس داده‌هایی که در آخرین روزهای ماه فوریه 2021 جمع‌آوری شده است در مجموع 15 میلیاردر دنیا سیاه‌پوست هستند که ثروت آن‌ها به 48.5 میلیارد دلار می‌رسد.
ثروت مولتی میلیاردرهای سیاه‌پوست دنیا چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو به نقل از ویژوال کپیتالیست، الیکو دانگوت که در حال حاضر 64 سال سن دارد، ثروتمندترین میلیاردر سیاه‌پوست است که از سال 2013 این عنوان را در اختیار دارد و طبق آخرین برآوردهای صورت‌گرفته ثروت وی 11.5 میلیارد دلار است. 85 درصد از سهام شرکت دانگوت متعلق به الیکو دانگوت است؛ دانگوت بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده سیمان در آفریقا است که ارزش سهام آن در نسبت با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

مایک آدنوگا 68 ساله که اهل نیجریه است، دومین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا است؛ طبق آخرین برآوردها ثروت وی 6.1 میلیارد دلار است. وی مؤسس شرکت نفت خود است که به تولید نفت تلفیقی کانویل می‌پردازد.

ثروتمندی

رابرت اف. اسمیت 59 ساله که اهل ایالت متحده آمریکا است، سومین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا است؛ طبق آخرین برآوردهای صورت‌گرفته ثروت وی 5.2 میلیارد دلار است. وی تاجر، مهندس شیمی و سرمایه‌گذار است و همچنین بنیانگذار و رئیس شرکت سهام خصوصی Vista Equity Partners نیز است.

چهارمین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا عبدالصمد رابیو نام دارد که 61 ساله است و اهل نیجریه؛ طبق آخرین برآوردهای صورت‌گرفته ثروت وی 4.8 میلیارد دلار است. عبدالصمد بنیانگذار و رئیس گروه BUA است. BUA شرکتی است که به تولید محصولات کشاورزی می‌پردازد.

پنجمین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا دیوید استوارد 70 ساله است که اهل ایالت متحده آمریکا است؛ بر اساس آخرین برآوردهای صورت‌گرفته ثروت وی 3.7 میلیارد دلار است. دیوید ال استوارد یک تاجر آمریکایی است. وی همچنین رئیس و بنیانگذار World Wide Technology نیز است. World Wide Technology یک ارائه‌دهنده خدمات فناوری است.

در حالی که ثروتمندترین میلیاردرهای سیاه‌پوست آمریکا که در ادامه این فهرست نام آن‌ها آمده است اکثرا اهل ایالت متحده آمریکا هستند، ششمین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا که پاتریس موتسپه نام دارد، اهل آفریقا جنوبی است و ثروت وی طبق آخرین برآوردهای صورت‌گرفته 3.1 میلیارد دلار است.

هفتمین، هشتمین و نهمین میلیاردهای سیاه‌پوست دنیا اهل ایالت متحده آمریکا هستند و ثروت آن‌ها به ترتیب 3، 2.6 و 1.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است. دهمین میلیاردر سیاه‌پوست دنیا نیز که ثروتش 1.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است اهل کانادا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید