بررسی آمار کرونای ایران در روزهای پایانی سال 99

افزایش دو متغیر نگران کننده کرونایی+ نمودار

کدخبر: ۴۰۱۰۸۳
اقتصادنیوز:در هفته ‍پایانی سال 99ُ آمارهانشان از رشد دو متغیر فوت و بیماران تحت در مان داشته است. آیا این عبارت به مفهوم جهش خطر کرونا در این سال است؟
افزایش دو متغیر نگران کننده کرونایی+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، روند هفتگی بیماران کرونایی در آخرین هفته سال 99 نشان دهنده کاهش ابتلا و افزایش بستری ومرگ و میر بوده است.

روند هفتگی ابتلا؛ کاهش شیوع در هفته آخر

شمارمبتلایان به کرونا در هفته ‍‍پایانی سال 99 نسبت به هفته قبل خود 5.8 درصد کاهش داشته و به 54 هزار و 707 نفر تنزل ‍پیدا کرده است. این کاهش ابتلا در حالی رخ داده  شمار تستهای هفتگی 3.2 درصد بیشتر از هفته قبل خود بود. 

یعنی در هفته ای که تعداد تستهای بیشتری از مردم گرفته شده شمار مبتلایان کمتر شده که خود نشان دهنده کاهش شیوع نسبت به هفته سوم اسفند بوده است.

در همین خصوص نسبت ابتلا به تست در آن هفته نیز 12.13 درصد بوده که نسبت به هفته قبل خود کاهش محسوسی ‍را ثبت کرده است.

با این وجود هنوز دو متغیر نگران کننده دیگر کرونایی در کشور روندی افزایشی را به ثبت رسانده اند.

کرونا

افزایش بستری های هفتگی در هفته نهایی 

از میان کل مبتلایان به کرونا 196 هزار و 146 نفر در هفته ‍پایانی سال 99 تحت مداوا قرار گرفته اند. این رقم نسبت به مورد به ثبت رسیده در هفته سوم اسفند 1.6 درصد افزایش داشته و به معنای گسترش شمار بستریها و بیماران تحت درمان در ‍پایان سال بوده است.

این افزایش آمارها در بخش بیماران همراه با رشدی بود که در شاخه مرگ ومیر این بیماری در کشور ثبت شده است.

کرونا

جهش قدرت ویروس کرونا در ‍پایان سال 99

در هفته پایانی سال 99، مجموع جانباختگان با 4.1 درصد افزایش به 580 نفر رسید. 

به عبارت دیگر باوجود کاهشی که در آمار های ابتلا در این هفته ثبت شده اما دو متغیر تعداد بیماران تحت درمان و فوتی های هفتگی روندی افزایشی داشته است. این عبارت به معنای  آن است که شاید شیوع کرونا اندکی کاهش پیدا کرده باشد اما قدرت این ویروس خطرناکتر از قبل شده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید