آمارهای جهانی کرونا همچنان در مسیر کاهش+اینفو

طغیان کرونا در ایران /عبور فوتی‌ها از مرز 100 نفر

کدخبر: ۳۹۶۴۱۰
آمار های کرونایی در روز جاری دو رکورد را در زمینه فوت و ابتلا به ثبت رساند. این در حالی است که آمارهای جهانی این دو متغیر روندی کاهشی داشته است.
طغیان کرونا در ایران /عبور فوتی‌ها از مرز 100 نفر

به گزارش اقتصادنیوز، در 11 اسفندماه شمار فوتی های روزانه کرونا در کشور باز هم سه رقمی شد و به قله خود در دو ماه اخیر رسید. شمار مبتلایان روزانه این بیماری نیز رکورد دیگری را در سه ماه گذشته به ثبت رساند.

آمار کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران با 6.2 درصد رشد نسبت به روز قبل به 8 هزار و 510 نفر رسید این حد از ابتلا در تمام مدت سپری شده در زمستان بی سابقه بوده است. 

از این میزان ابتلای ثبت شده در 24 ساعت گذشته، 812 نفر در بیمارستانها بستری شده اند. مرور آمارها در این شاخه نشان می دهد که میزان بستری های روزانه نسبت به روز گذشته 64.3 درصد افزایش پیدا کرده و اکنون به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسیده است.

مهمترین اتفاق دیگر در 11 اسفند در متغیر فوتی های روزانه کرونایی ثبت شده است. برهمین اساس در 24 ساعت گذشته 108 تن جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده اند که بیشترین رقم ثبت شده در دو ماه گذشته بوده است.

در این دو ماه همواره میزان مرگ ومیر پایین تر از حد 100 نفر ثبت شده بود.

از 4 روز پیش شمار فوتی های بیماری کرونا در کشور روندی صعودی به خود گرفت و اکنون با افزایشی 16.1 درصدی نسبت به روز قبل برای نخستین بار در 60 روز گذشته سه رقمی شد.

نکته مهم دیگر در این مدت توقف موقت در آمارهای صعودی بیماران بدحال کرونایی در کشور بود. این متغیر که روز های اخیر روندی افزایشی داشت در روز جاری از حرکت ایستاده و با 0.1 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3 هزار و 727 تن تنزل پیدا کرده است.

براساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

آمار کرونا در جهان

در روز جاری تمامی متغیرهای کرونایی در جهان روندی کاهشی را به ثبت رسانده اند . در میان این متغیرها، آمار فوتی های روزانه کرونایی در جهان با 25.6 درصد افت نسبت به روز گذشته بیشترین کاهش را در میان آمار کرونایی جهان داشته است.

شمار ابتلای روزانه کرونا در جهان نیز با 18.9 درصد کاهش همراه بوده و در مجموع بالاتر از 114 میلیون و 680 هزار نفر قرار گرفته است. در این بین تعدادکل بهبودیافتگان درجهان در روز جاری در نهایت از مرز 90 میلیون نفر گذر کرد.

اتفاق مهم دیگر در آمارهای جهانی توقف روند نزولی در بیماران بدحال کرونایی بوده است. این متغیر که در روز های گذشته در حد 1 درصد افت داشته در 24 ساعت گذشته تقریبا افتی را ثبت نکرده و در همان حد روز قبل ثابت مانده است. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید