رشد بیماران بدحال کرونایی در روز رکودزنی مبتلایان+اینفو

مرگ و میر کرونا در ایران در نزدیکی سه رقمی شدن

کدخبر: ۳۹۵۰۱۸
در پنجمین روز اسفند ماه شمار مبتلایان روزانه در ایران برای دومین روز متوالی رکورد زده و باز هم شمار بیماران وخیم رو به فزونی نهاد. این در حالی است که بیشتر آمارهای جهانی دراین روز روندی نزولی داشته اند.
مرگ و میر کرونا در ایران در نزدیکی سه رقمی شدن

به گزارش اقتصادنیوز، در 5 اسفند دومین رکورد ابتلای روزانه به صورت متوالی رقم خورد. در این روز میزان آمارهای کرونایی کشور همگی نسبت به روز گذشته رشدی مثبت داشت و روندی صعودی را ثبت کردند. این در حالی است که آمار ابتلای روزانه در جهان هنوز نزولی است

آمار کرونا در ایران

در 5 امین روز اسفند 99، شمارمبتلایان روزانه در کشور با 0.8 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 8 هزار و 330 نفر رسیده که بالاترین حد ابتلای روزانه کرونا در کشور در زمستان بوده است. این دومین روز متوالی است که این متغیر در کشور در حال رکورد زنی است. 

دو شاخص بستری و فوتی روزانه  کرونا در کشور نیز دراین روز روندی صعودی داشته و رشدی مثبت را نسبت به روز گذشته ثبت کرده است.

در همین خصوص میزان مرگ ومیر براثر این بیماری در کشور در 24 ساعت گذشته با 2.3 درصد افزایش به 91 نفر رسیده است. بستری های روزانه کرونا در کشور نیز در این مدت 782 نفر بوده و نسبت به این متغیر در روز گذشته 5.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

نکته مهم دیگر در این روز رشد دوباره شمار بیماران بدحال کرونایی است. این متغیر پس از سه ماه که روندی نزولی را ثبت کرده بود در سه روز اخیر نوسانی شد آنچنان که پس از توقف روند صعودی در روز گذشته بازهم این متغیر رو به افزایش رفت و امروز نسبت به 4 اسفند ماه 0.3 درصد جهش یافت.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. 

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان روزانه کرونا در جهان نسبت به روز گذشته 4.6 درصد کاهش پیدا کرده و اکنون به 301 هزار و 289 نفر رسیده است. فوتی های روزانه این بیماری در جهان اما تنها متغیری بود که نسبت به روز گذشته 10 درصدافزایش داشته و رشدی مثبت را ثبت کرده است.

مهمترین تفاوت در آمارهای ایران وجهان تغییر جهت در شمار بیماران بد حال کرونایی است. این متغیر در حالی در ایران روندی افزایشی پیداکرده که در روز های اخیر در جهان با شتاب بیشتری روند آن نزولی شده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید