شباهت رفتاری آمارهای کرونا در ایران و جهان

رشد 30 درصدی فوتی های کرونا در ایران+اینفو

کدخبر: ۳۹۲۶۲۴
در بیست و پنج بهمن ماه شمار فوتی های روزانه بیماری کرونا در ایران نسبت به روز قبل 30 درصد افزایش پیدا کرده و شمار مبتلایان به این بیماری نیز برای نهمین روز در زمستان بالاتر از 7 هزار نفر ثبت شد.
رشد 30 درصدی فوتی های کرونا در ایران+اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در 25 بهمن ماه آمار فوتی های روزانه در ایران نسبت به روز قبل تقریبا 30 درصد افزایش پیدا کرده و به 74 نفر رسید. شمار مبتلایان روزانه به این بیماری نیز در عین کاهش  اما هنوز بالاتر از 7 هزار نفر قرار دارد. تحلیل رفتار این بیماری در ایران و جهان نشان از شباهت عملکرد این ویروس در هر دو مطالعه داشته است. 

ابتلا بالاتر از 7 هزار نفر در ایران

شمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران نسبت به روز گذشته 2.4 درصد کاهش پیدا کرده و به 7 هزار و 120 نفر رسید. این نهمین روزی است که در زمستان امسال میزان ابتلا به این ویروس بالاتر از حد 7 هزار نفر ثبت می شود.

با وجود کاهش آمار ابتلا در 24 ساعت گذشته شمار جانباختگان بر اثر این بیماری 30 درصد نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرده اما هنوز پایین تر از حد 100 نفر بوده است.

وزارت بهداشت و درمان در روز 25 بهمن ماه تعداد فوتی های روزانه را 74 تن اعلام کرد. در همین گزارش میزان بستری‌ها اما تقریبا بدون تغییر بوده و بیماران بدحال روند نزولی خود را متوقف نکرده اند. این عملکرد نیز مانند رفتارثبت شده بیماران بدحال کرونایی در جهان بوده است.

بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

کاهش بیماران بدحال در جهان به کمتر از 100 هزار نفر

در روز جاری شمار مبتلایان روزانه به کرونا همانند ایران 2.56 درصد کاهش پیداکرده اما میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری نسبت به روز قبل رشدی 11.2 درصدی داشته است. 

شمار بیماران بدحال کرونایی در جهان نیز با تقریبا 0.1 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 99 هزار و 392 تن رسیده و برای نخستین بار در روز های اخیر از مرز 100 هزار نفر کمتر شد. 

مقایسه متغیرهای کرونایی در ایران و جهان نشان می دهد شمار بیماران بدحال این بیماری در ایران 3.7 درصد از کل بیماران جهان بوده و حد فوتی های روزانه 0.5 درصد از کل جانباختگان جهانی در امروز.

به عبارت دیگر وضعیت مرگ و میر در ایران براثر این بیماری امیدوار کننده اما حال ابتلا و بیماران در ایران نسبت به جهان کمی نگران کننده است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید