در گزارش «اقتصادنیوز» بررسی شد؛

رکوردشکنی ابتلای روزانه کرونا در ایران +اینفو

کدخبر: ۳۹۱۶۲۲
اقتصادنیوز: در 20 بهمن ماه ابتلای روزانه کرونا رکورد دیگری را در زمستان امسال ثبت کرد. این در حالی است که باوجود افزایش مرگ و میر هنوز سطح این متغیر در حد پایینی قرار دارد.
رکوردشکنی ابتلای روزانه کرونا در ایران +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در 20 بهمن رکورد دیگری از ابتلای روزانه به کرونا به ثبت رسید. شمار فوتی های روزانه در ایران نیز نسبت به روز گذشته 17.54 درصد افزایش پیدا کرده است. این آمارها در ایران نشان از رشد روزانه متغیرهای نگران کننده کرونایی در 24 ساعت گذشته داشته است.

آمار کرونایی در ایران

در 20 بهمن ماه شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران با 3.6 درصد رشد نسبت به روز گذشته به 7 هزار و 321 تن رسید. این رقم بالاترین میزان ثبت شده از ابتلای روزانه به کرونا در تمام روزهای زمستانی سپری شده کرونایی در کشور بوده است.

علاوه بر آن روندهای آماری مبتلایان روزانه کرونا نشان می دهد در روزهای اخیر غالبا شاهد رشد شمار ابتلا به این ویروس در ایران بوده ایم.

البته شمار فوتی های روزانه هنوز در سطح آمارهای ارائه شده  از سوی وزارت بهداشت و درمان در خرداد ماه امسال بوده است. در همین خصوص میزان مرگ و میر کرونایی در کشور در روز جاری 67 تن بوده که نسبت به روز گذشته 17.5 درصد افزایش پیدا کرده است. 

آنچه در روند های آماری کرونایی کشور دیده می شود سطح بالای ابتلا در کنار سطح پایین فوتی های روزانه کرونایی درکشور است. دلیل این ناهمخوانی را می توان در شمار بستری های روزانه جستجو کرد. در همین راستا شمار بستری های روزانه در ایران نسبت به روز گذشته با 30 درصد رشد به 707 تن رسید. با وجود افزایش آمارهای بستری روزانه در ایران اما سطح این آمارها در حد آمارهای ثبت شده در اوایل تابستان است. به عبارت دیگر می توان اینطور استدلال کرد که روند درمان این بیماری با سرعت بیشتری نسبت به دوره های شیوع کرونا در ایران انجام شده است.

اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

کرونا

آمار کرونا در جهان

روند های جهانی بیماری کرونا در روز جاری نشان از روند نزولی این آمار ها داشته است. در همین خصوص بیشترین میزان کاهش آمارهای جهانی کرونا به بخش مرگ و میر روزانه مرتبط بوده است. این بخش با کاهش 40 درصدی در مجموع در حد 2 میلیون و 320 هزار تن قرار دارد. میزان ابتلای به این بیماری نیز در جهان نسبت به روز گذشته 21 درصد کاهش را ثبت کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید