روند صعودی آمارهای کرونایی در جهان

وضعیت وخیم کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای آسیایی

کدخبر: ۳۹۲۲۱۵
شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ایران برای هفتمین بار در یک ماه گذشته به حدی فراتر از 7 هزار نفر رسیده است. مقایسه آمارهای کرونایی در ایران وجهان نشان از وضعیت وخیم ایران در بین کشور های آسیایی دارد .
وضعیت وخیم کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای آسیایی

به گزارش اقتصادنیوز، در 23 بهمن ماه شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ایران به 7 هزار و 474 تن رسید. این هفتمین روزی است که آمارهای روزانه ابتلا در ایران در یک ماه گذشته بالاتر از حد 7 هزار نفر ثبت می شود. با وجود آنکه آمارهای روزانه کرونا درکشور در روز جاری مسیری نزولی داشته اما وضعیت این بیماری در مقایسه با آمارهای آسیایی در موقعیت وخیمی قرار دارد.

در اکوایران ببینید: عملکرد متفاوت کشور ها در مقابله با کرونا

آمارهای کرونایی در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونایی در 24 ساعت گذشته با 1.4 درصد افت نسبت به روز گذشته به 7 هزار و 474 نفر رسید. این هفتمین روزی است که در یک ماه گذشته حد ابتلا بالاتر از 7 هزار نفر ثبت شده است.

در مقابل تعداد جانباختگان روزانه اما نسبت به روز گذشته با 7 درصد افزایش به 65 تن رسید.

بستری های روزانه کرونا متغیر دیگر این بیماری است که نسبت به روز گذشته 10 درصد کاهش پیدا کرده و از 611 تن به 552 نفر رسیده است.

8

آمارهای جهانی کرونا+ایران

در روز گذشته میزان ابتلای جهانی کرونا 12.7 درصد رشد پیدا کرد. این رقم بالاترین رشد روزانه این بیماری در روز گذشته بوده است.

وضعیت بیماران بدحال کرونایی در جهان اما تنها متغیری بود که روندی کاهشی داشته و از این حیث با رفتار این متغیر در ایران برابری داشته است. شمار بیماران وخیم کرونایی در ایران نیز نسبت به روز گذشته 0.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

کرونا ایران (2)

مقایسه مجموع آمارهای کرونایی در جهان نشان می‌دهد که تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران رتبه سوم را در آسیا دارد. هند و ترکیه رتبه های اول و دوم را در ثبت ابتلا  در این قاره داشته است.

در این مقایسه، ایران از لحاظ مجموع جانباختگان کرونایی در آسیا نیز رتبه دوم را به نام خود ثبت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید