رشد 400 درصدی آمار فوتی های کرونا؛

چهره سیاه و سفید آمارهای کرونا در ایران +نمودار

کدخبر: ۴۰۷۰۷۱
بررسی وضعیت ابتلای کرونا در کنار بهبودی ها نشان از رشد همزمان متغیر های امید بخش و نگران کننده کرونایی داشته است.
چهره سیاه و سفید آمارهای کرونا در ایران +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای اخیر روند ابتلای روزانه کرونا در ایران مسیری صعودی به خود گرفته و رکوردهای بی سابقه ای را  به ثبت رسانده است. اما بخش امیدبخش آمارهای کرونا نیز حکایت گر موفقیت‌های درمانی است.

برهمین اساس در کنار روند افزایشی ابتلا در روز جاری شمار بهبودی های روزانه نیز به رکورد بی سابقه ای در این روز رسید. با این وجود به تناسب ابتلای روزانه هنوز وضعیت درمان در موقعیت خطرناکی قرار دارد.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در ایران

تعداد مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران در روز 31 فروردین رکورد دومین روز قرمز کرونایی ایران را به ثبت رساند. این رقم در روز جاری با 4.7 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 25 هزار و 492 نفر رسید که هنوز از بیشترین ابتلای به ثبت رسیده در کشور 90 نفر کمتر است. این رکورد پیش از آن در 25 فروردین سال جاری به ثبت رسیده بود.

متغیری که وضعیت ابتلا را به صورت دقیقتری در ایران به مقایسه گذاشته و نوسانات روزانه این بیماری را از بین می برد روند هفت روزه ابتلاست. 

در همین خصوص در هفت روز منتهی به روز 31 فروردین 168 هزار و 715 نفر در بیمارستان ها بررسی شدند. مجموع ابتلای هفت روزه در این مدت نشان از وضعیت قرمز بی سابقه این بیماری در کشور داشته است.

روند تستهای روزانه کرونایی در کشور نیز نشان از رشد آزمایشهای روزانه کشور داشته که بخشی از این شیوع را توضیح می دهد. درهمین خصوص شمار تستهای روزانه ایران در روز جاری به 112 هزار تست رسیده است.

در بخش دیگری از آمارهای روزانه کرونا در کشور شمار مجموع بهبود یافتگان روزانه کرونا در کشور اعلام می شود. تغییرات این متغیر بیانگر روند متغیرهای امید بخش کرونایی است.

کرونا

رکورد بهبودی روزانه کرونا در ایران

تعداد بهبودیافتگان روزانه بیماری کرونا در روز جاری با 10.4 درصد رشد نسبت به روز گذشته به 13 هزار و 212 نفر رسید. بررسی آمار بهبودی ها از ابتدا تاکنون نشان از رکورد این متغیر درکل تقویم کرونایی کشور داشته است. 

بالاتر رفتن آمار ابتلای روزانه کرونایی همزمان شمار بهبودی های این بیماری را نیز افزایش داده است. این میزان از موفقیت حاصل تلاش بی وقفه کادر درمان در خصوص مبارزه با این بیماری بوده است.

با این وجود هنوز نسبت بهبودی این بیماری در مسیر خطرناکی قرار دارد. نسبت بهبودی های روزانه به ابتلا نشان از درصد درمان این بیماری در هر روز می باشد. در همین خصوص در روز جاری نسبت بهبودی به ابتلای روزانه در حد 79.2 درصد بوده است که روندی نزولی را در این مدت به ثبت رسانده است.

به عبارت دیگر شدت بهبودی در این بیماری در روزهای اخیر در حال کاهش بوده است. 

کرونا

رکورد رشدماهانه فوتی های کرونا در ایران

در مقابل شمار فوتی های روزانه کشور که متغیر سیاه کرونایی به حساب می آید در روزهای اخیر در حال افزایش بوده است. درهمین خصوص در روزاخیر تعداد جانباختگان بیماری کرونا به 395 نفر رسید که در حد بالایی قرار دارد. مهمتر از ثبت رکورد های بالای فوتی در بازه اخیر کرونایی کشور، رشد ماهانه این آمار بوده است. 

درهمین رابطه مقایسه شمار فوتی های روزانه کرونا در ایران نسبت به یک ماه گذشته نشان از رشد 393.7 درصدی داشته است. رشد ماهانه فوتی های روزانه در روز 31 فروردین نیز بالاتر از 400 درصد به ثبت رسید که در یک سال گذشته تاریخ کرونایی کشور بی سابقه بوده است. این حد از رشد فوتی در ایران نشان از جهش یکباره این بیماری در بخش سیاه کرونایی کشور داشته است. پیش از این در یک ماه گذشته میزان مرگ و میر ایران کمتر از 100 نفر به ثبت می رسید و اکنون در فاصله یک ماه به بالاتر از 400 نفر جهش پیدا کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید