ابتلای روزانه کرونا به 14 هزار نفر نزدیک شد

جولان مرگبار کرونا در ایران /آمارها سیاه تر شد

کدخبر: ۴۰۳۴۰۰
روند آمارهای کرونایی کشور نشان از شدت گرفتن وضعیت قرمز و سیاه کرونایی داشته است. آمار ها نشان می دهند این ویروس پرخطر تر از قبل شده است.
جولان مرگبار کرونا در ایران /آمارها سیاه تر شد

به گزارش اقتصادنیوز، در 16 فروردین ماه، بیماری کرونا 4 رکورد را به ثبت رساند. در مهمترین بخش های آماری شمار مبتلایان به کرونا به بالاترین حد خود درچهار ماه اخیر رسیده و مرگ و میر نیز با 109 درصد افزایش نسبت به 16 اسفندماه سال 99، رکورد دیگری از این بیماری در کشور را رقم زد.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در چهار ماه اخیر

شمار مبتلایان کرونایی در ایران در روزهای اخیر روندی صعودی را به ثبت رسانده است. بررسی آمار ابتلا در دو هفته سپری شده از سال 1400 نشان می دهد که وضعیت ابتلا در روز های اخیر جهشی محسوس داشته است. در همین خصوص در روز 16 فروردین سال جاری، 13 هزار و 890 نفر به این بیماری مبتلا شدند که در چهار ماه اخیر بی سابقه بود.

بالاتر رفتن آمار ابتلای کرونا همواره نشانه ای از پررنگ تر شدن وضعیت قرمز کرونایی در کشور است. بنابراین می توان ادعا کرد که، بازهم موجی جدید از وضعیت قرمز کرونا در کشور به پاخاسته است. موازی با این اتفاق وضعیت سیاه کرونایی کشور نیز همچنان روندی صعودی به خود گرفته است.

کرونا

ورود بیماری کرونا به وضعیت سیاه

قرار گرفتن بیماری کرونا در وضعیت سیاه نیز در نتیجه بالاتر رفتن شمار مرگ و میر کرونا در کشور است. این متغیر در روز 16 فروردین به 172 نفر رسید که بالاترین حد مرگ و میر در سه ماه گذشته است. بررسی رکوردهای روزانه مرگ ومیر نشان می دهد این چهارمین روز متوالی در ثبت رکورد مرگ و میر بیماری کرونا در کشور بوده و همچنان روندی افزایشی داشته است.

رشد تعداد جانباختگان بیماری کرونا نسبت به موقعیت مشابه در ماه گذشته 109  درصد محاسبه شده است. به عبارت دیگر حد فوتی های روزانه در حال دو برابر شدن نسبت به ماه قبل بوده و همچنان صعودی است.

در کنار افزایش های به ثبت رسیده در این متغیرهای مهم کرونایی داده ها گویای وضعیت وخیم در بیمارستانها است.

کرونا

رکورد بستری روزانه در چهار ماه گذشته شکست

در همین خصوص شمار بستری های روزانه بیماری کرونا در کشور در روز جاری به بالاتر از 2 هزار نفر افزایش پیدا کرده و به 2 هزار و 48 نفر رسید. مقایسه ها نشان میدهد که این رقم یک رکورد در 4 ماهه گذشته است.

متغیری که به نوعی می تواند شدت خطرناک تر بودن شیوع بیماری کرونا را بیشترمورد ارزیابی قرار دهد نسبت بستری روزانه به ابتلا در همان روز است.

بنابر گزارش وزارت بهداشت 2 هزار 84 نفر در بیمارستانها بستری شدند که تقریبا 14 درصد از شمار مبتلایان به کرونا در روز جاری بوده است.

بررسی روند این متغیر در چهار ماه اخیر نشان میدهد که هرگز این متغیر به این اندازه بزرگ نبوده است. به بیان دیگر مهم تر از شیوع بیماری کرونا در روز های اخیر افزایش میزان خطرناک بودن این ویروس در چند روز گذشته است که وضعیت را برای کادر درمان دشوار تر می کند.

همگام با این روند افزایشی شمار بیمار بدحال کرونایی در کشور نیز مسیری صعودی داشته و در روز جاری به 4 هزار و 95 نفر رسیده است. مقایسه این آمار با روزهای گذشته نشان از رکورد این متغیر نیز در سه ماه اخیر دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید