آخرین اخبار درباره سرنوشت صرافی کریپتولند

کدخبر: ۴۱۵۹۱۳
اقتصادنیوز: امروز رسانه‌های اخبار جدید از سرنوشت سایت کریپتولند و مدیر آن را منتشر کردند.
آخرین اخبار درباره سرنوشت صرافی کریپتولند

به گزارش اقتصادنیوز یک منبع آگاه پس از گفت‌وگو با بازپرس پرونده سینا استوی اطلاعاتی را در اختیار سایت اقتصاد 24 قرار داد. به ادعای این منبع آگاه تاکنون هیچ ارزی از کشور از این صرافی خارج نشده و بازگشت پول‌ها قبل از رسیدگی به پرونده اتفاق خواهد افتاد.

این فرد مدعی شد: ظرف ۱۰ روز تمامی پول‌ها به مردم برگردانده و قرار است سایت باز شود و هر کسی ارز یا پولی دارد برداشت کند. او اما در ادامه در خبر در اظهاراتی تا حدودی متناقض ادامه داد: به نظر من این مدت را یک ماه در نظر بگیرید، چون با پروسه اداری زمان می‌برد.  

این فرد در پاسخ به سایت مذکور مبنی بر علت بسته شدن سایت کریپتولند نیز مدعی شد: ما باید احراز کنیم که دقیقا چه تعداد کاربر حقیقی در این صرافی رمزارز وجود دارد. خیلی از کاربران فیک هستند؛ بنابراین ما باید دیتا بیسی بگیریم و ببینیم دقیقا کاربران حقیقی چه کسانی هستند.   پول کاربران حقیقی را در اولویت گذاشته ایم که به آن‌ها پرداخت کنیم؛ بنابراین تاکید می‌کنم که همه در سایت گرداب ثبت نام کنند. بررسی ما از ثبت نام‌های صورت گرفته در گرداب نشان می‌دهد کاربران حقیقی خیلی کمتر از پیش بینی ما هستند. ما ابتدائا فکر می‌کردیم که حدود ۳۰۰ هزار نفر کاربر دارد، ولی با دیتابیسی که داریم می‌گیریم تعداد کاربران کمترند و بسیاری فیک هستند.

این منبع آگاه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه چرا در سایت کرپیتولند کاربران فیک وجود دارند، نیز مدعی شد: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری این است که شخص به اسم خودش کاری انجام نمی‌دهد و معمولا چند نفر را به عنوان کاربر معرفی می‌کند و اسامی آن‌ها را روی سایت می‌آورد که از طریق این افراد ارز‌ها را رد و بدل کند و اگر مشکلی پیش آمد از طریق این فرد پول هایش را برداشت کند. در حال حاضر ما تعدادی را شناسایی کرده ایم.  

منبع آگاه این سایت اقتصادی با بیان اینکه مردم نگران نباشند، تاکید کرد: تاکنون هیچ پولی به کسی داده نشده و همه به ترتیب از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود و به نوبت پول خود را دریافت می‌کنند.  ملاک ما برای عمل، سایت گرداب است. پس حتما همه ثبت نام کنند. تاکنون به کسی پول پرداخت نشده است. همه صبور باشند تا ما این دیتابیس را بگیریم.  

نزدیک به ده روز پیش با دستگیری مالک صرافی کرپتولند فعالیت این صرافی متوقف شد. به این ترتیب دارایی‌های ریالی و ارزی مشتریان در صرافی کریپتولند مسدود شده است.

«تجارت‌نیوز» در گزارشی برخی از کامنت‌های خوانندگان خود در این زمینه را منتشر کرد. برخی از این کامنت‌ها را مرور می‌کنیم.

«ما که تو صرافی کریپتولند ثبت نام کردیم و کیف پولمون هم تو صرافیه بدبخت شدیم دیگه» «پول ما چی میشه یکی جواب بده؟» «ماشینم که پارسال رفت تو بورس گفتیم یه سودی ازش میگیریم، ماشین خودش بالا رفت، سهام ما پایین رفت، بقیشم آوردیم بیرون تو ارز دیجیتال که بلاکش کردن» «من بدبخت شدم پول رهن خونم بود» «اصلا سایت صرافی کریپتولند ارز BRG نمیفروشه که مسدود کردید؟ بذار لااقل مردم ارزهای دیگه که خریدن بفروشند و پولش را خارج کنند»

از زمان بسته شدن صرافی کریپتولند بازار رمزارزها ریزش زیادی کرد و بسیاری از فعالان این بازار قادر به فروش ارزهای دیجیتال خود برای جلوگیری از ریزش نبودند. مسوولین می‌گویند پول مردم به آن‌ها بازمی‌گردد اما هنوز خبری از پول مردم نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید