پیش بینی بازار سکه در پایان هفته سوم مهر

اونس طلا به داد قیمت سکه رسید/ قیمت طلایی بازار

کدخبر: ۴۴۷۱۸۷
حرکت یکباره صعودی قیمت طلا موجب شد که قیمت سکه امامی یک کانال بالاتر بیاید.
اونس طلا به داد قیمت سکه رسید/ قیمت طلایی بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، حرکت یکباره صعودی اونس طلا موجب شد که قیمت سکه امامی یک کانال بالاتر بیاید. با ورود فلز گران بهای داخلی به میانه کانال ۱۱میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، امروز نگاه ها برای تلاش سکه برای شکست مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دوخته شده است. افزایش اونس طلا به محدوده هزار و ۷۹۰ دلار مهم ترین عاملی است که انتظارات افزایشی را بازار سکه ای تقویت کرده است که تا روز سه شنبه نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود.

در کنار این، گفته می شود که توقف روند نزولی دلار دیگر عاملی بود که احتیاط فروشندگان سکه را بیشتر کرد. دلار پس از ۵ افت متوالی، روز چهارشنبه کمی در کانال ۲۷ هزار تومانی پیشروی کرد.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که امروز قیمت سکه امامی به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برگردد،‌انتظارات افزایشی در بازار تقویت خواهد شد. در صورت وقوع این اتفاق حداقل کاهشی های بلندمدت بازار از معاملات خارج خواهد شد.

البته با وجود رشد قیمت روز چهارشنبه و افزایش ارزش ذاتی سکه، هم چنان کار دشواری برای شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان قرار دارد که بالای ۳۰۰ هزار تومان از محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فاصه دارد. در صورتی که دلار به سوی محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان برود، شانس صعود قابل توجه فلز گران بهای داخلی بسیار بیشتر خواهد بود. البته شکست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری اونس طلا نیز می تواند افزایشی های بازار سکه را تقویت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید