فشار آخر در بازار سکه امامی

نقطه امید سکه‌بازان در بازار معاملات امروز

کدخبر: ۴۰۹۴۴۲
اقتصادنیوز: امید سکه بازان بازگشت فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است.
نقطه امید سکه‌بازان در بازار معاملات امروز

به گزارش اقتصادنیوز، تثبیت سکه زیر این محدوده می تواند موج جدیدی از فروشندگان را روانه بازار کند. معامله گران سکه کار دشواری برای بازگرداندن سکه به راه صعودی دارند. ارزش ذاتی سکه بعدازظهر دیروز به محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود و خریدار خاصی نیز در بازار برای فلز گران بهای داخلی وجود نداشت.

سکه حباب

در کنار این بخشی از معامله گران به بازار برای فروش سکه های خود مراجعه کرده بودند. مراجعه فروشندگان خرد موجب شده بود که برخی از خریداران دست نگه دارند و منتظر افت بیشتر قیمت ها بمانند.

تنها راه نجات سکه از افت

به گفته تحلیل گران فنی، سکه در یک صورت می تواند وارد فاز نزولی نشود و آن این است که در بازار دلار، این ارز زیر مرز ۲۳ هزار تومانی تثبیت نشود. ماندن دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومان، امیدهای افزایشی را در بازار فلز گران بهای داخلی زنده نگه خواهد داشت. اگر فردا دلار به محدوده ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومانی برود، ارزش ذاتی سکه تا زیر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین خواهد رفت.

 سکه پشت خطی2

برای ماندگاری سکه در این شرایط بالای محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، نیاز است که حباب بازار به حدود ۳ درصد برسد. این در شرایطی است که مدت هاست بین ارزش ذاتی و بازاری سکه فاصله یک یا دو درصدی وجود داشته است. در واقع خریداران خرد نیز تمایلی به حضور در بازار نشان نداده اند که از طریق رشد تقاضا، حباب سکه صعودی شود. فلز گران بهای داخلی در بازار بورس کالا نیز در مسیر نزولی قرار گرفته است و این مساله روی انتظارات معامله گران نقدی اثر گذاشته است.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید