جهت یابی بازار سکه در روز شنبه

نگاه سکه بازان به قیمت دلار/پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۴۵۰۸۶۶
معامله گران سکه با توجه به اخبار برجام و تحریم های که دیشب علیه ایران اعمال شد امروز با احتیاط بیشتری روانه بازار طلا می شوند.
نگاه سکه بازان به قیمت دلار/پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته 50 هزار تومان کاهش داشتT کاهشی که قیمت سکه را از محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان خارج کرد. بازار سکه در روز جمعه به دلیل افت قیمت با شانس صعود بالایی روبرو نیست. کاهش قیمت طلا موجب شد معامله گران در پشت خط آرایش نزولی بگیرند.

در معاملات پشت خطی  هم قیمت سکه دیشب بر روی 11 میلیون و 825 هزار تومان قرار گرفت  که نسبت به قیمت روز 5 شنبه  15 هزار تومان پایین تر بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی دو روز قبل  11 میلیون و 840 هزار تومان معامله شده بود.

سیگنال جدید برای انفجار ارزهای دیجیتال

 دیشب بخشی از بازیگران فلز گران بهای داخلی سعی می کردند اخبار برجام و گفتگو های علی باقری ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای روس خود در مسکو را مورد توجه قرار دهند. معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در پایان این مذاکرات نتیجه گفت و گوهای طولانی خود را مثبت و رضایت بخش اعلام کردند  طرف روسی نیز پس از مذاکرات گفت: مسکو دغدغه‌های تهران برای از سرگیری گفت و گوها با کشورهای گروه ۱+۴ را درک می کند و تحریم های غیرقانونی علیه ایران از نظر مسکو غیرقابل پذیرش است.

با عین حال در مقابل این خبرهای مثبت اخبار منفی بر بازار سکه سایه افکنده است. در کانال های مربوط به معامله گران سکه اظهار نظر یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات برجام دست به دست می شد او گفته است: اعلام عمومی از سوی ایران درباره بازگشت به مذاکرات برای ما خوشبینی زیادی ندارد و نشانه های کمی وجود دارد که ایران قصد دارد عملگرا باشد و مسائل باقی مانده را حل کند. این مقام آمریکایی ادعا کرد که واشنگتن با روحیه سازنده وارد مذاکرات درباره احیای برجام می شود.

با این حال وزارت خزانه‌داری آمریکا  هم شب گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال  و 4 فرد و دو نهاد را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه کرد. سکه بازان نیز به تدریج از موقعیت خرید فاصله گرفتند و سعی کردند با احتیاط نسبت به اتفاقات رخ داده، واکنش نشان دهند.

از دید برخی معامله گران بازار سکه متغیرهای بنیادی بازار سکه مثل قیمت طلا حامی صعود قیمت در بازار نیستند تقاضا نیز در بازار زیاد به نظر نمی رسد با توجه به نزول قیمت سکه در پشت خط انتظارات افزایشی در بازار ضعیف است با این حال در شرایط کنونی معامله گران تصور می کنند نوسانات قیمت سکه امروز محدود خواهد بود و معامله گران سکه بیشتر به افت و خیز قیمت دلار توجه خواهند کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید