ثبت رکوردهای جدید در بازار سهام

کدخبر: ۴۵۱۳۵۴
در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، اغلب نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند. تنها 24 نماد رشد قیمت داشتند که 13 نماد بورسی و 11 نماد فرابورسی بودند در حالی که 457 نماد کاهش قیمت داشتند که 329 نماد بورسی و 128 نماد فرابورسی بودند.
ثبت رکوردهای جدید در بازار سهام

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز برای دهمین روز معاملاتی متوالی شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام بودیم و هزار و 368 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. شاخص کل بورس نیز 35 هزار و 349 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 340 هزار واحد رسید.

امروز در ابتدای معاملات روند شاخص بورس نزولی شد و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی بیش از 7 هزار واحد رشد کرد. این روند نزولی تا پایان ادامه یافت و در پایان معاملات شاخص با نزول 35 هزار و 349 واحدی نسبت به روز شنبه به سطح یک میلیون و 340 هزار و 319 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت 10 هزار و 444 واحدی در سطح 359 هزار و 979 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 377 واحد افت کرد و در سطح 19 هزار و 231 واحد قرار گرفت.

غلبه سمت قرمزپوش بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، اغلب نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند. تنها 24 نماد رشد قیمت داشتند که 13 نماد بورسی و 11 نماد فرابورسی بودند در حالی که 457 نماد کاهش قیمت داشتند که 329 نماد بورسی و 128 نماد فرابورسی بودند.

به عبارت دیگر، 5 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 94 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس

 لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «اپال»، «امین» و «وکار» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «ودی» و «حسیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای  بورس  فسبزوار صدرنشین است و فولاد و کیمیاتک در رتبه‌های بعدی هستند. در  فرابورس  نیز فجهان، توسن و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دهمین روز خروج پول حقیقی

روز یکشنبه برای دهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و 368 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه 41 درصد افزایش داشته است. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام اتکای (شرکت بیمه اتکایی ایرانیان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 53 میلیارد تومان بود. پس از اتکای، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 18 درصدی به رقم 6 هزار و 165 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 5 ماه اخیر است. بدین ترتیب رکود معاملات به عمیق‌ترین سطح در 100 روز کاری اخیر رسید. 

 ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به 773 میلیارد تومان رسید که 13 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افت 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 947 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 33 درصد افت کرد و در رقم 14 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به شنبه 109 درصد افزایش یافت و 703 میلیارد تومان شد. 

نماد ولیز (شرکت لیزینگ ایران) با صف‌ خرید 6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ولیز، نمادهای واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) و غالبر (شرکت لبنیات کالبر) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 44 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف فروش داشتند.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 154 میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد لپارس و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو (ایران خودرو) با تعداد 449 میلیون و 967 هزار و 168 سهم در صدر قرار گرفته است. پس از خودرو، خساپا در رتبه دوم قرار گرفت و رتبه سوم به خپارس تعلق داشت. وپارس و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید