گزارش اقتصادنیوز از تحولات بازار ارز امروز

مقاومت‌ درهم بالای مرز حساس /واکنش سکه به افت قیمت دلار

کدخبر: ۴۵۱۸۱۵
اقتصادنیوز: امروز سه شنبه 11 آبان 1400 بازار ارز تهران شاهد افت قیمت‌های طلا ، دلار و سکه بود.
مقاومت‌ درهم بالای مرز حساس /واکنش سکه به افت قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار عصر دیروز  با 27 هزار و 580 تومان به کار خود پایان داد.اسکناس آمریکایی  در شروع معاملات بازار ارز  امروز 11 آبان 1400،  30 تومان پایین رفت  و  بر روی 27 هزار و 550 تومان قرار گرفت. قیمت دلار امروز ثبات را تجربه کرد و در آخرین ساعات معاملات امروز با قیمت 27 هزار و 540 تومان بسته شد.

قیمت درهم بالای 7 هزار و 500تومان ایستاد

قیمت درهم امروز در مقایسه با روز گذشته 20 تومان از ارزش خود را از دست داد. قیمت درهم در ابتدای  بازار ارز معاملات امروز 7 هزار و 510 تومان  معامله شد.  قیمت درهم در ادامه روند بازار  امروز تا 7 هزار و 530 تومان نیز بالا رفت و در آخرین ساعات معاملات روی 7 هزار و 520 تومان قرار گرفت.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 620 تومان به دست می‌آمد که از نرخ انتهایی دلار قدری بیشتر بود. در نتیجه حباب قیمت دلار با مقیاس درهم در پایان معاملات امروز منفی بود.

بازار ارز

تداوم افت قیمت طلا و سکه 

قیمت طلا در بازار جهانی امروز بر خلاف روز گذشته بر مدار نزول قرار گرفت و با کاهش ۰.۱۷ درصدی با ۱,۷۹۱ (یک هزار و هفتصد و نود و یک ) دلار معامله شد. این فلز زرد رنگ در بازار داخلی ایران هم افت را تجربه کرد. قیمت طلا 18 عیار امروز سه شنبه 11 آبان ماه  نسبت به روز قبل 3 هزار و 900 تومان از اررزش خود را از دست داد و در نهایت قیمت 1 میلیون و 168 هزار و 900 تومان  را برای خود ثبت کرد. قیمت سکه هم که روز گذشته صعود کرده بود امروز با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزولی شد. قیمت سکه در انتهای معاملات امروز با قیمت 11 میلیون و 805 هزار تومان خرید و فروش شد.

بازار ارز ایران در انتظار سرنوشت برجام

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز آمده منابعی آگاه اعلام کردند، زمان دقیق شروع دور جدید مذاکرات امروز به صورت رسمی اعلام می‌شود.

 امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی درباره برجام نوشت: هدف از مذاکرات، گفتگو برای گفتگو نیست، بلکه رسیدن به نتایج ملموس بر اساس احترام به منافع متقابل است. 4+1 باید برای مذاکره بر اساس منافع و حقوق متقابل آماده باشد 2/2

وزیر امور خارجه در توئیت دیگری نوشت: کاخ سفید خواستار مذاکره با ایران و مدعی آمادگی برای بازگشت به برجام است. با این حال، به طور همزمان تحریم های جدیدی را علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال می کند. ما در حال بررسی دقیق رفتار آقای بایدن هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید