درهم پا به پای دلار پیش می رود

پیش بینی قیمت دلار /چشم دلار به بازار هرات

کدخبر: ۴۵۲۴۹۴
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شنبه 15 آبان 1400 با توجه به قیمت دلار از کانال هرات و دلار فردایی با افزایش قیمت روبرو می شود.
پیش بینی قیمت دلار /چشم دلار به بازار هرات

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در هفته گذشته تحت تاثیر اخبار برجام  شاهد افت قیمت دلار بود. روز  چهارشنبه بازار ارز با دو شوک بزرگ روبرو شد و قیمت دلار با انتشار خبر  ممنوعیت معاملات ارزی در افغانستان و  برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان قیمت دلار بر روی 27 هزار و 630 قرار گرفت و در انتهای روز با 27 هزار و 800 تومان بسته شد.

با اعلام زمان مذاکرات هسته  ای قیمت دلار اندکی عقب گرد را تجربه کرد و انتهای معاملات روز پنجشنبه گذشته بر روی 27 هزار و 630 تومان قرار گرفت. البته هفته گذشته قیمت درهم نیز پابه پای قیمت دلار افزایش را تجربه کرد.

پشت خطی

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی  شب گذشته قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 680 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت نقدی روز پنج شنبه 50 تومان بالاتر بود.  چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 780 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 15 آبان 1400 روند صعود را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم روز پنج شنبه گذشته در معاملات نقدی در مقایسه با روز چهارشنبه  40 تومان پایین رفت .  قیمت درهم در انتهای معاملات روز پنچشنبه با 7 هزار و 540 تومان بسته شد. 

 قیمت درهم  پشت خطی چهارشنبه شب گذشته  7 هزار و600 تومان نرخ گذاری شد که نسبت به  قیمت درهم در بازار نقدی روز چهارشنبه 20 تومان پایین تر بود.  قیمت درهم پشت خطی  دیروز 7 هزار و 530 تومان اعلام شد. 

قیمت طلایی درهم در  چهارشنبه شب گذشته 7هزار و 550 تومان برآورد شد اما شب گذشته قیمت طلایی درهم نسبت به شب چهارشنبه 10 تومان پایین رفت و بر روی 7هزار و 540 تومان قرار گرفت. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

روز گذشته در کانال مربوط به قیمت دلار فردایی نرخ ارز  آمریکایی با  27 هزار و 740 تومان آغاز به کار کرد در ساعت 18:07دقیقه به وقت تهران تا 27 هزار و 830تومان هم بالا رفت اما درساعات پایانی شب گذشته بر روی   27 هزار و 800 تومان قرار گرفت  که نسبت به قیمت نقدی آن  در روز پنجشنبه گذشته  170 تومان بالا تر بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز شنبه 15 آبان 1400 را افزایشی پیش بینی کرده اند.

احتمال حذف ارز 4200 تومانی از اوایل آذرماه

روز گذشته در کانال های تلگرامی قیمت دلار در  کنار اخبار برجام خبر حذف ارز 4200 تومانی از اوایل آذرماه مورد توجه قرار گرفت. 

محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت نشستی را با برخی از اصحاب رسانه برای هم اندیشی درباره نحوه اجرای طرح حذف ارز 4200 تومانی برگزار کرده است.  وی در این نشست گفته که احتمالا این طرح از پایان آبان ماه یا اوایل آذر اجرا و در حدود 110 هزار تومان در قالب یارانه به کارت افراد واریز یا این که سبد کالا داده می شود.  البته شاید هم یک ماه سبد کالا و یک ماه مبلغ 100 هزار تومان برای هر  نفر واریز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید