پشت پرده صف های خرید ارز در مقابل صرافی ها

قیمت دلار در مسیر صعودی /انگیزه خرید بالا رفت؟

کدخبر: ۴۵۳۷۴۵
قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته با افزایش همراه بود.
قیمت دلار در مسیر صعودی /انگیزه خرید بالا رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در شروع معاملات بازار ارز روز گذشته پیشروی کرد و با  28 هزار و 180 تومان  معامله شد. دلار در انتهای معاملات بازار ارز  دیروز  بر روی قیمت 28 هزارو 250 تومان قرار گرفت. 

پشت پرده صف های خرید ارز در مقابل صرافی ها

دیروز حضور خریداران در بازار برجسته بود و در مقابل برخی صرافی‌ها صف‌های خرید شکل گرفته بود. این صف‌ها بیشتر برای خرید ارز از صرافی‌های منتخب بود که دلار را زیر مرز ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رساندند. صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرده بودند که اختلافی حدودا ۶۰۰ تومانی با قیمت بازار داشت. خریداران به ازای تهیه ۲ هزار دلار می‌توانستند حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود کسب کنند.

در کنار این، به گفته فعالان، اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه به دلیل جوسازی نوسان‌گیران ارزی پیرامون مذاکرات هسته‌ای رشد کرد. معامله‌گران سعی می‌کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را پایین نشان می‌داد.

با این حال، مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی آغاز شده است و ممکن است به مرور، اخباری از این مذاکرات منتشر شود که زمینه افت قیمت دلار را فراهم کند. برخی از فعالان نیز عنوان کرده‌اند که با نزدیکی دلار به مرز حساس ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی، فروش‌های فنی زیاد خواهد شد و برخی معامله‌گران از خریدهای پیشین سودگیری خواهند کرد.

اسکناس آمریکایی در سال ۱۴۰۰ نوسان بالای خط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی را تجربه نکرده است. در این شرایط، تثبیت بالای سقف قیمتی سال ۱۴۰۰ می‌تواند انگیزه معامله‌گران برای خرید ارز را بالاتر ببرد.

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی  شب گذشته قیمت دلار  بر روی 28 هزار و 300 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شنبه شب 270 تومان بالاتر بود. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 28 هزار و  70 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 20 آبان 1400 روند صعود را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم  در انتهای  معاملات نقدی روز چهارشنبه با 7 هزار و 700 تومان بسته شد.  قیمت درهم  پشت خطی دیشب  نسبت به معاملات نقدی 15 تومان بالا تر رفت و  و با  7 هزار و 715 تومان معامله شد

قیمت طلایی درهم  شب گذشته  بر روی 7هزار و 690 تومان قرار گرفت  که نسبت به قیمت سه شنبه شب 20 تومان بالاتر بود. سه شنبه شب  قیمت طلای درهم 7 هزار و 670 تومان اعلام شده بود.   بنابراین از کانال قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  سیگنال افزایش قیمت دلار مخابره شد. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب  گذشته  بر روی 28 هزارو 440 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب  250 تومان بالاتر بود . این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز  پنجشنبه 20 آبان 1400 را افزایشی پیش بینی کرده اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید