واکنش بازار به خبر آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده

قیمت دلار، طلا و سکه ریزش کرد /درهم ارزان شد

کدخبر: ۴۵۴۶۸۳
در بازار ارز و طلای امروز دوشنبه 24 آبان 1400 قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بار دیگر ریزش کردند.
قیمت دلار، طلا و سکه ریزش کرد /درهم ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلای تهران از روز گذشته وارد فاز نزولی شده است و نرخ ارز ، قیمت طلا و قیمت سکه زمین خوردند. 

 

دلار آمریکا که در انتهای  معاملات بازار ارز روز گذشته بر روی 28 هزار و 580 تومان قرار گرفت، در ابتدای معاملات امروز دوشنبه 24 آبان 1400 مانند روز گذشته ریزش کرد و مرز حساس  28 هزار و 500 تومان را از دست داد و با 28 هزار و 270 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم ریزش کرد

قیمت درهم در بازار ارز روز گذشته همگام با کاهش قیمت دلار عقب نشینی کرد.

قیمت درهم در پایان معاملات دیروز بر روی 7 هزار و 780 تومان قرار گرفت. قیمت درهم امروز 60 تومان ارزان شد و با 7 هزار و 720 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 355 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

قیمت سکه و طلا  از نفس افتادند

بازار  طلا در چند روز گذشته شاهد پیشروی قیمت طلا و قیمت سکه بود اما از روز گذشته این دو فلز گران بها  از نفس افتادند. 

قیمت اونس طلا  امروز دوشنبه نسبت به روز شنبه اندکی پایین رفت و با ۱۸۵۷ دلار معامله شد. در باز داخلی هم دیروز  قیمت طلا  1 میلیون و 269 هزار و 800 تومان را برای خود ثبت کرد اما در بازار امروز  6 هزار و 700 تومان از ارزش خود را از دست داد و با 1 میلیون و 263 هزار و 100 تومان مبادله شد.

ادامه کاهش قیمت سکه و طلا در اولین روز هفته +جدول

قیمت سکه صبح امروز قدری پایین آمد، اما افت آن احتمالا در واکنش به کاهش قیمت دلار بود. قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 560 هزار تومان قرار داشت، ظهر امروز 12 میلیون و 530 هزار تومان بود.  با احتساب قیمت 28 هزار و 270 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 359 هزار تومان بدست می آمد و حباب قیمتی سکه 1.38 درصد به دست می‌آمد.

آزادسازی منابع بلوکه شده و واکنش قیمت دلار

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود و احتمالا در افت قیمت دلار موثر بود، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع بلوکه‌شده اشاره کرد.

خطیب‌زاده گفت که سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده است و منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آن هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید