پیش بینی قیمت دلار در روز ۳ آذر؛

واکنش بازار دلار به سقوط لیر ترکیه/ سیگنال مهم استانبول به اسلامبول

کدخبر: ۴۵۶۸۳۷
افزایش ارزش دلار در ترکیه و رشد تقاضا برای آن،‌ ورود ارز از ترکیه به تهران را دشوار تر می کند.
واکنش بازار دلار به سقوط لیر ترکیه/ سیگنال مهم استانبول به اسلامبول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سقوط ارزش لیر در برابر دلار آمریکا، فضای بازار ارز داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. دیروز هر دلار در ترکیه در مقاطعی بالای 13 لیر معامله شد که رکوردی تاریخی محسوب می شد. با افزایش ارزش دلار در ترکیه و رشد تقاضا برای آن،‌ ورود ارز از این کشور همسایه به بازار داخلی دشوارتر می شود. در کنار این،‌ ممکن است در برخی مقاطع برخی افراد سعی کنند، دلار را از ایران به سوی بازار ترکیه ببرند. البته سناریوی دوم چندان محتمل نیست، چرا که دلار در ایران ارزش بالاتری نسبت به بازار ترکیه دارد. با این حال، به دلیل افزایش تقاضای ارزی در ترکیه، ورود اسکناس آمریکایی از این کشور به ایران دشوارتر خواهد شد.

سقوط سلطنت اردوغان در پی سقوط تاریخی ارزش لیر؟

 

فشارهای مرزی به اسکناس آمریکایی

نوسانات ارزی در کشورهای همسایه در ماه های اخیر، فشار جدیدی را به بازار داخلی وارد کرده است. ارزش دلار در ماه های اخیر در هرات افغانستان نیز تقویت شده است. در واقع با سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان، تمایل سرمایه گذاران این کشور به خرید دلار بیشتر شده است و این موضوع نیز زمینه ساز کاهش حجم ورودی اسکناس آمریکایی به بازار مشهد شده است.

کاهش امیدها نسبت به توافق هسته ای

جدا از تقویت ارزش دلار در کشورهای همسایه، در روزهای اخیر خبر مثبتی از مذاکرات هسته ای آتی منتشر نشده است. این موضوع نیز خریدهای احتیاطی معامله گران را بیشتر کرده است. با توجه به این متغیرها ممکن است که دلار در روز جاری به سوی مقاومت 28 هزار و 800 تومانی حرکت کند. با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند که قبل از مذاکرات هسته ای،‌ممکن است یکباره فروش های ارزی زیاد شود. البته این اتفاق در صورتی که امروز خبر مثبتی از نشست گروسی منتشر نشود، رخ نخواهد داد.

2-01

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید