پیش بینی بازار ارز در روز چهارشنبه؛

معاملات در بازار ارز قفل شد!

کدخبر: ۴۵۸۵۱۴
شاخص قیمت مصرف کننده از ابتدای سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در همین بازه زمانی، رشد قیمت دلار نزدیک به ۱۸ درصد بوده است. بخش مهمی از رشد اسکناس آمریکایی نیز در همین ۲ ماه اخیر رخ داده است.
معاملات در بازار ارز قفل شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار در سال 1400 متناسب با شاخص قیمت مصرف کننده،‌ تعدیل نشده است. بسیاری از فعالان اعتقاد دارند که امیدواری نسبت به مذاکرات هسته ای در سال جاری موجب شد که بخش زیادی از معامله گران خریدهای ارزی خود را به تعویق بیاندازند و تمایلی برای حضور در بازار ارز نداشته باشند. همین موضوع موجب شده است که مذکرات کنونی هسته ای برای بازیگران دلار اهمیت زیادی داشته باشد.

1-01

سبقت تورم از اسکناس آمریکایی

بررسی ها نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده از ابتدای سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در همین بازه زمانی، رشد قیمت دلار نزدیک به ۱۸ درصد بوده است. بخش مهمی از رشد اسکناس آمریکایی نیز در همین  ۲ ماه اخیر رخ داده است.

با توجه به آمارهای یاد شده، می توان گفت که نیروی بنیادی تورم، دلار را به سوی نرخ های بالاتر هدایت می کند. با این حال، رسیدن به توافق هسته ای و امیدواری نسبت به چشم انداز آینده می تواند زمینه ساز کاهش انتظارات تورمی شود و مسیر دلار برای رشد را دشوار کند. بدون توافق هسته ای، بازارساز کار دشواری برای مدیریت قیمت ها دارد. از همین جهت است که مذاکرات هسته ای در روزهای اخیر بسیار توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کرده و نوسانات ارزی را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین دو روز ابتدایی مذاکرات،‌ اظهارات متناقض نماینده روسیه، نوسانات رفت و برگشتی را در بازار ایجاد کرده است. او در روز اول نسبت به مذاکرات، نگاه مثبتی را مطرح کرد و در روز دوم عنوان کرد که مشکلات زیادی بر سر راه توافق وجود دارد.

خطوط قرمز بازار دلار

وضعیت خبرها به گونه ای است که از یک سو معامله گران تمایل زیادی به خرید ندارند و از سوی دیگر، فروشندگان نیز حاضر به فروش دلار زیر محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان نشده اند. به نظر می رسد این وضعیت در روز جاری نیز ادامه پیدا کند. محدوده های ۲۸ هزار و ۸۰۰ و ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی در شرایط کنونی، خطوط قرمز بازار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید