خط حمایتی قیمت درهم از دلار

پیش بینی معامله گران از قیمت دلار در بازار امروز

کدخبر: ۴۶۳۰۴۷
اقتصادنیوز : قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته صعودی شد. اما تحلیلگران قیمت دلار امروز 29 آذرماه را چطور پیش بینی می کنند؟
پیش بینی معامله گران از قیمت دلار در بازار امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا در ابتدای معاملات نقدی روز گذشته محدوده 29 هزار و 800 تومان را از دست داد. معامله گران به این افت قیمت واکنش سریع نشان دادند و خریدهای خود را بالا بردند. آنها توانستند  قیمت دلار را به بالای 29 هزار تومان برسانند. این اسکناس آمریکایی روز گذشته در محدوده  29 هزار و 920  قرار گرفت.  

زنگ خطر سقوط لیر برای اقتصاد ایران

2 عامل مهم افت قیمت دلار

پیش بینی معامله گران از قیمت دلار 

قیمت دلار در روز های اخیر بر مدار کاهش قرار گرفته است. معامله گران بازار ارز معتقدند در صورتی که امروز خط ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی اسکناس آمریکایی شکسته شود، معامله گران صعودی تا حدی از جریان بازار خارج خواهند شد. 

از سوی دیگر  گفته می شود که عرضه ارز توسط بازارساز در روزهای اخیر در حد متناسبی در مقایسه با تقاضا قرار داشته است.

 برخی فعالان باور دارند، سریع‌تر شدن روند مذاکرات و نزدیک بودن به دور بعدی گفت‌وگوهای هسته‌ای موجب می‌شود معامله‌گران خریدار برای حضور در بازار احتیاط بیشتری کنند.

از نگاه تحلیل‌گران هر چقدر فواصل بین مذاکرات طولانی‌تر باشد، احتمال ورود سفته‌بازان به بازار بیشتر خواهد شد، به خصوص وقتی توافقات اولیه‌ای نیز بین طرفین صورت نگرفته باشد. بازار ارز حدود ۹ ماه است که انتظار احیای برجام را می‌کشد و همین موضوع تا حد زیادی انتظارات معامله‌گران را تحت تاثیر قرار داده است.

خط حمایتی قیمت درهم برای دلار 

قیمت درهم که محرکی برای صعود دلار است روز گذشته بالای محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار داشت. با درهم ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست بالای مرز ۳۰ هزار تومانی قرار بگیرد. 

به گفته بازیگران ارزی در روزهای اخیر ارزش دلار نسبت به حواله درهم پایین تر بوده است و همین موضوع  نشان می دهد که میزان عرضه در بازار داخلی بالاست. در واقع میزان عرضه اسکناس آمریکایی به اندازه ای بالاست که اجازه نمی دهد که قیمت دلار با حواله درهم هماهنگ شود.

 برخی از فعالان بازار ارز  معتقدند تا زمانی که درهم بالای خط ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار دارد، نمی توان انتظار افت معنادار را برای اسکناس آمریکایی داشت در مقابل نزول قیمت اسکناس ممکن است بدبینی به بازار ارز را بیشتر کند.

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار  در بازار ارز امروز 29 آذر 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  900 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب 100 تومان رشد کرده بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  800 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 29 آذر 1400 صعودی می شود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  مرز 8 و 210  اعلام شد که نسبت به معاملات مقدی روز یکشنبه 10 تومان رشد کرده بود. قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 8 هزارو 200 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند قیمت درهم بالای  این عدد رسیدن آن به 8 هزار و 300 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  890 قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه شب 40 تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز  دوشنبه را  صعودی پیش بینی کرده اند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید