گزارش نیمروزی از بازار ارز، طلا و سکه؛

احتیاط برجامی در بازار دلار /قیمت سکه کاهشی شد

کدخبر: ۴۶۴۲۵۱
اقتصادنیوز ، قیمت دلار متشکل در بازار ارمروز ثبات را تجربه کرد و این در خالی است که قیمت سکه و قیمت طلا نز.لی بود.
احتیاط برجامی در بازار دلار /قیمت سکه کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا در اولین روز این هفته شاهد عقب نشینی قیمت طلا و قیمت سکه بود. بازار متشکل نیز  بار دیگر شاهد ثبات و آرامش برای قیمت دلار بود. این  اسکناس آمریکایی در بازار امروز مانند روز پنجشنبه گذشته نرخ گذاری شد.  قیمت دلار متشکل امروز با 27 هزار و 199 تومان معامله شد. قیمت دلار سنا نیز در شروع معاملات امروز 27 هزار و 470 تومان بود و تنها 2 تومان از نرخ انتهایی روز پنج‌شنبه پایین‌تر بود.

قیمت دلار  و قیمت یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی هم امروز قیمت دلار و قیمت یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۰۶۹  ( سی هزار و شصت و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۶۷۶(سی  هزار وششصد و هفتاد و شش تومان) است.

قیمت درهم  ثابت ماند

قیمت درهم در بازار ارز امروز  نسبت به روز  پنجشنبه ثابت ماند . قیمت درهم  روز پنجشنبه 30 تومان از ارزش خود را از دست داد و  با 8 هزار و 240 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 265 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه  طلا نزولی شد

سرنوشت دو فلز گران بهای داخلی امروز نزولی بود. قیمت طلا 18 عیار  در بازار امروز  5 هزار و 100 تومان  عقب نشینی کرد و بر روی 1 میلیون و 296 هزار و 800 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز 95 هزار تومان ارزان شد و به 13 میلیون و 145 هزار تومان رسید. 

احتیاط در بازار ارز

کمتر از سه روز دیگر دور جدید مذاکرات وین برگزار می شود و معامله گران  نرخ ارز این روز ها با احتیاط بیشتری روانه بازار می شوند.  تاکید مقامات آمریکایی بر این است که اگر مذاکرات احیای برجام طی چند هفته دیگر به نتیجه نرسد، باید به دنبال توافق دیگری رفت و دیگر احیای برجام در گزینه‌های آمریکا قرار نخواهد داشت، با این وجود برخی خبرهای مثبت داخلی در مورد احیای برجام به گوش می‌رسد که می‌توانست با افت قیمت دلار در شروع معاملات امروز ارتباط داشته باشد.  باید دید آیا در این دور از مذاکرات وین نیز مانند دور قبل با شروع مذاکرات فضای بازار خبری و نوسان قیمت دلار تشدید می‌شود، یا نه.

از سوی دیگر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

محمد اسلامی اعلام کرد که ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.  رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید