پس لرزه های برجام در بازار ارز و سکه؛

2 پیام به بازار ارز /رشد قیمت دلار در روز ریزش سکه

کدخبر: ۴۶۵۱۱۹
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار متشکل امروز در حالی رشد کرد که قیمت طلا و قیمت سکه نزولی بود.
2 پیام به بازار ارز /رشد قیمت دلار در روز ریزش سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز سه شنبه 7 دی 1400 در ساعت 12:45 دقیقه به وقت تهران نسبت به عصر روز گذشته بالاتر بود.  این اسکناس آمریکایی در بازار امروز  7 تومان بر ارزش خود افزود و با 27 هزار و 179  تومان معامله شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  سه شنبه 7  دی 1400 قیمت دلار و قیمت یورو  را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد. 

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۸۷۱ ( بیست و نه هزار و هشتصد و هفتاد و یک تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۴۷۴(سی  هزار و چهارصد و هفتاد و چهار تومان) است. 

قیمت درهم دوباره عقب نشینی کرد

قیمت درهم در انتهای معاملانت نقدی روز گذشته با افت40 تومانی بروی 8 هزار و 180 تومان ایستاد. درهم در بازار امروز بازار دیگر عقب نشینی کرد و  60 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد. و بر روی 8 هزار و 120 تومان قرار گرفت.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29  هزارو 825 تومان به دست می‌آمد

قیمت اونس طلا به کمک سکه نرفت

قیمت اونس طلا در بازار امروز رشد کرد. این فلز گران بهای جهانی در ساعت 12:00 به وقت تهران بروی 1816 دلار قرار داشت.  اما در بازار داخلی قیمت طلا و قیمت سکه نزولی بود. به عبارت دیگر قیمت اونس طلا به کمک دو فلز گران بهای داخلی نرفت. 

قیمت طلا 18 عیار امروز  10 هزار و 600 تومان ارزان شد و با 1 میلیون و 284 هزار و 100 تومان معامله شد. قیمت سکه اما افت شدید تری را تجربه کرد و تا مرز 13 میلیون تومان عقب نشینی کرد. 

دو پیام مهم به بازار ارز 

شب گذشته  هشتمین دور از مذاکرات برجام در وین برگزار شد و پس لرزه های آن  در بازار ارز و طلای تهران مشهود است. منابع دیپلماتیک غربی درباره برجام اعلام کردند؛ به نظر می‌رسد آغاز فوریه تاریخی واقعی برای پایان دادن به مذاکرات وین باشد.اگر ظرف ۴ هفته با ایران به توافق نرسیم، دیگر توافقی حاصل نمی‌شود. موضوع ضمانت‌هایی که ایران می‌خواهد پیچیده است و نمی‌دانیم چگونه بر آن غلبه کنیم.برنامه هسته‌ای ایران در حال حاضر مانند یک سال قبل نیست. ایرانی‌ها به دنبال توافقی هستند که به آن‌ها اجازه فروش نفت را بدهد.

همچنین خبر دیگری توجه معامله گران ارزی را به خود جلب کرد. سخنگوی دولت در خصوص وضعیت منابع ارزی کشور گفت:کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی شود با شرایط عادی قیاس کرد. اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش های ارزی باید بود. صالح آبادی رئیسی بانک مرکزی هم روز گذشته گفته بود از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی من این است که در آینده نزدیک اوضاع روبه‌بهبود خواهد رفت.. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید