قیمت درهم از مرز حساس عبور کرد

قیمت سکه در مسیر کاهش /نوسان اندک قیمت دلار

کدخبر: ۴۶۳۱۱۸
اقتصادنیوز : بازار ارز امروز دوشنبه 29 آذر 1400 شاهد رشد قیمت دلار متشکل و قیمت درهم در مقابل افت قیمت سکه و قیمت طلا بود.
قیمت سکه در مسیر کاهش /نوسان اندک قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در بازار متشکل پیش از ظهر امروز بر روی 27 هزار و 115 تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در نیمه روز 27 هزار و 127 تومان بود. برهمین اساس امروز قیمت دلار قدری رشد کرد، اما شدت نوسان آن کم بود. شکاف بین قیمت دلار متشکل و قیمت اعلام شده توسط فعالان بازار هنوز بزرگ بود. 

پیش‌بینی کاهش دامنه نوسان قیمت تا شروع دور بعدی مذاکرات، صبح امروز نیز در بازار دلار تایید می‌شد.  بازار منتظر است تا ببیند آیا وعده رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی یک سامانه برای تامین ارز مورد نیاز مردم برآورده می‌شود یا نه.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را نمایندگی می کند امروز  در ساعت 11:43  دقیقه قیمت دلار و قیمت یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  و هشتصد وپنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱  (بیست و هفت هزار  وچهارصدو یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۰۹۹ (سی  هزار و نود و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۷۰۷ (سی  هزار وهفتصد و هفت تومان) است.

عبور  قیمت درهم از مرز حساس 

قیمت درهم روز گذشته بر روی 8 هزار و 200 تومان قرار گرفت. درهم در بازار ارز امروز  با رشد اندک خود از مرز حساس 8 هزار و 200 تومان عبور کرد. قیمت درهم امروز بر روی 8 هزار و 210 تومان ایستاد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 155 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه و طلا در بازار امروز 

قیمت اونس طلا  شب گذشته به  مرز 1800 دلار رسید. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز اندکی پایین رفت و بر روی 1799 دلار ایستاد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز  مانند روز گذشته پایین  رفت. قیمت طلا امروز 300 تومان ارزان شد و با یک میلیون و 281 هزار و 500 تومان بود. قیمت سکه نیز امروز 50 هزار تومان عقب نشینی کرد و روی مرز 13 میلیون تومان قرار گرفت. 

اظهارات خطیب زاده درباره برجام در بازار ارز

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران نرخ ارز امروز اظهارات سعید خطیب زاده درباره برجام و دیدار مقامات ایرانی و آمریکایی در وین مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت.  سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز گفت: هیچ گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در وین نداشتیم. اگر چیزی بود توسط آقای انریکه مورا به ایران منتقل شده و توسط ما هم پاسخ داده شده است.

خطیب زاده افزود: بر خلاف آنچه امروز آمریکا بیان می‌کند، هیچ پیشنهاد ملموس یا متن ملموسی را به ۱+۴ ارائه نکرده است. این نکته در مقابل نیت آمریکا علامت سؤال بزرگی می‌گذارد. 

در خصوص آغاز گفت‌وگوهای وین، ایران آمادگی دارد براساس توافقی که صورت می‌گیرد و مورا اعلام می‌کند، به گفت‌وگوها ادامه می‌دهد. تمام انرژی خود را صرف می‌کنیم به توافق برسیم. 

خطیب زاده درباره برجام افزود: توافق جمعی در وین این شد که فعلا این گفت‌وگوها متوقف شود تا اعیاد کریسمس تمام شود؛ بر اساس اعلام آقای مورا این گفت‌وگوها مجددا آغاز می شود. در چند روز آینده آقای مورا اعلام خواهد کرد که هیئت‌های مذاکره کننده برجامی چه زمانی به وین برگردند.

امروز در کنار اخبار سیاسی ، یک خبر اقتصادی هم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. لیر ترکیه امروز صبح دوشنبه بار دیگر سقوط کرد و به 17.5 لیر در برابر دلار رسید. روز گذشته به دعوت سندیکاهای کار هزاران نفر در خیابان های استانبول و آنکارا در اعتراض به افزایش تورم و فروپاشی ارزش لیر ترکیه تظاهرات کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید