شرط خروج معامله گران افزایشی از بازار ارز؛

پیش بینی قیمت دلار، قبل از توقف مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۵۵۸۱
اقتصادنیوز:قیمت دلار روز گذشته با 29 هزار و 750 تومان به کار خود پایان داد اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز 9 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی قیمت دلار، قبل از توقف مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز روز گذشته شاهد آرامش نسبی قیمت دلار بود. نرخ دلار که از ابتدای هفته در روند کاهشی قرار گرفته و تا حوالی 29 هزار و 550 تومان هم رسیده بود در روز چهارشنبه 8 دی ماه از ادامه دادن به روند کاهشی خود دست کشید، اما در بازه قیمتی 29 هزار و 650  تا 750 تومان به نوسان پرداخت و در قیمت 29 هزار و 750  تومان به کار خود پایان داد. 

شرط قیمت درهم برای صعود دلار 

قیمت درهم نیز در این چند وقت اخیر به زیر مرز حساس 8 هزار و 200 تومان رفته است و همین  امر  عاملی برای افت قیمت دلار  شده است. معامله گران معتقدند در صورتی که که درهم به مرز 8 هزار و 200 تومان برسد.  معامله گران افزایشی دلار فعالیت خود را بیشتر خواهند کرد. اما اگر درهم به زیر مرز ۸ هزار تومان برود  نزول دلار را به همراه خواهد داشت.

آشفتگی در بازار سکه /کاهش خرید و فروش سکه

 

دو دلی برجام در بازار ارز 

اظهارات ضد و نقیض مقامات درباره برجام هم باعث دو دلی در بازار ارز شده است و کاهشی ها از بازار ارز عقب نشینی کردند .ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود در شامگاه سه‌شنبه با اشاره به مشخص نبودن نتیجه دقیق مذاکرات افزود: در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات وین رخ داده اما هنوز برای اظهارنظر در باره نتیجه قطعی این مذاکرات زود است. همچنین دمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ضمن ابراز امیدواری از حصول یک توافق مثبت گفت: تمامی شرایط موردنیاز برای رسیدن به یک توافق جدید موجود است

 به باور تحلیل گران فنی،‌ اظهارات مقامات اروپایی و آمریکایی به خوش بینی مقام روسی نبود و این موضوع موجب شد که کمی کاهشی ها از بازار ارز عقب نشینی کنند.

برخی فعالان باور دارند که با توقف موقت مذاکرات هسته ای،‌ افزایشی ها با جوسازی در بازار می توانند که قیمت را در جهت صعودی قرار دهند. به باور این گروه در صورتی که خبر مثبتی در هفته آتی از مذاکرات منتشر شود،‌ معامله گران افزایشی نیز از بازار خارج خواهد شد.

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز  9 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  8 هزار و 110 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز چهارشنبه ثابت  بود.  قیمت طلایی درهم نیز  شب گذشته بر روی 8 هزارو 120 تومَان قرار گرفت. معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 160 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  850 تومان  قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شب 130 تومان گران شده بود. بنابراین معامله گران  دلار فردایی قیمت دلار امروز پنج شنبه 9 دی 1400  را صعودی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات  شب  گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 580 تومانقرار گرفت که نسبت به قیمت سه شنبه  100 تومان رشد کرده بود. . سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 480 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش  قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 9 دی 1400  بالا می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید