فروشندگان سکه از بازار خارج می شوند؟

قیمت سکه گوش به زنگ بازار ارز

کدخبر: ۴۶۶۲۴۰
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز یکشنبه 12 دی 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟
قیمت سکه گوش به زنگ بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در اولین روز هفته جاری  با ادامه نوسان زیر سقف مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش قیمتی ۷۵ تومانی نسبت به روز‌های پایانی هفته گذشته، در قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. این در حالی است که روند قیمت طلای جهانی همچنان افزایشی بوده و نرخ این فلز گران‌بها روز شنبه در بازار‌های جهانی به ازای هر اونس با قیمتی معادل ۱۸۳۰ دلار معامله شد.

سیگنال برجام به قیمت دلار /کاهش خرید و فروش در بازار ارز

 

نگاه بازار سکه به قیمت دلار

معامله گران بازار سکه معتقدند که جهش صعودی بهای اونس طلا باعث شده تا قیمت سکه در برابر افت قیمت مقاومت کند اما نباید از تاثیر قیمت دلار نیز غافل ماند چرا که عامل سرنوشت سازا برای قیمت سکه ، دلار آمریکاست. به باور تحلیل گران فنی در صورتی که قیمت دلار به زیر محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برود، سکه امامی نیز به احتمال زیاد به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد رفت.

با توجه به چنین فرضیه ای، در روز جاری حرکت دلار برای بازیگران بازار اهمیت زیادی دارد. به باور تحلیل گران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برود، سکه امامی نیز به احتمال زیاد به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد رفت. برگشت دلار به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان می تواند به تدریج فروشندگان را از بازار سکه خارج کند.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز یکشنبه 12  دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی 13 میلیون و 75 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی جمعه شب  گذشته 70  هزار تومان پایینرفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  جمعه شب بر روی 13 میلیون و   145هزار تومان قرار داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید