آخرین وضعیت ثبت‌نام مجردها در نهضت ملی مسکن

کدخبر: ۴۶۶۶۰۳
اقتصادنیوز: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی گفت: اکنون ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی وآقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است.
آخرین وضعیت ثبت‌نام مجردها در نهضت ملی مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه در گزارشی به تشریح عملکرد این معاونت در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ثبت‌نام متقاضیان، پالایش آنها، ثبت نام مجردان و همچنین اصلاحاتی که در برخی از شرایط ثبت‌نام انجام شده است پرداخت و اعلام‌ کرد:  از فاز نخست تا پنجم طرح اقدام ملی مسکن، یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۲۸ نفر و در طرح نهضت ملی مسکن طبق تازه‌ترین آمار یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که در مجموع سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۵۵ نفر متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.  

برپایه این گزارش، اکنون ثبت‌نام در ۷۲۶ شهر در حال انجام است و در ۶۷۴ شهر هنوز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن آغاز نشده است. همچنین آخرین مهلت ثبت‌نام ۱۵ دی‌ماه اعلام شده است.

بر اساس گزارش ارائه شده، بازگشایی دیگر شهرها برای اجرای نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار قرار گرفته است که در دو مکاتبه در تاریخ ۲۹ آبان و ۲۷ آذر امسال نیازهای مربوط به تجهیز و توسعه سامانه اعلام شده است و به محض تامین این موارد آمادگی ثبت­‌نام در همه شهرها وجود دارد.

 

آخرین وضعیت ثبت‌نام مجردها

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص تازه‌ترین وضعیت ثبت‌نام مجردها نیز در این گزارش اعلام کرده است که دستورالعمل مربوطه تدوین نشده است و پس از تصویب در شورای‌عالی مسکن اجرایی خواهد شد.

اکنون ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی وآقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است. پس از ابلاغ دستورالعمل، مردان مجرد بالای ۲۵ سال می­‌توانند ثبت ­نام کنند اما در زمان تحویل واحد باید متاهل باشند.

بر اساس این خبر، پالایش متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در حال انجام است و بر اساس اطلاعات ارائه شده پاسخ اولیه همه استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم ج، سابقه مالیکت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.

 

اصلاح استعلام‌های چهارگانه

بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۴ آبان امسال هیات وزیران، فاقدین مسکن افراد سرپرست خانواری هستند که خود و افراد تحت‌تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

اولویت‌بندی متقاضیان فاقد مسکن بر اساس میزان تقاضای متوسط هر استان در سامانه درخواست مسکن و بر اساس شاخص­‌هایی از قبیل نداشتن سابقه مالکیت، مدت زمان سکونت، میزان درآمد و تعداد افراد خانوار انجام می­‌شود. بهره­مندی اشخاصی که مالک واحد مسکونی مشاعی هستند براساس متراژ و مرغوبیت در شهرها و روستاهای مختلف تعیین می­شود. موضوع این بند ظرف شش ماه پس از تصویب این آیین­نامه توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می­‌شود.

بر این اساس دستورالعمل مربوط به اولویت‌بندی سابقه سکونت و مالکیت متقاضیان فاقد مسکن و دارای مالکیت مشاعی بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که پس از تصویب در شورای‌عالی مسکن قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس تصمیمات اتخاذشده در جلسه شورای‌عالی مسکن مورخ ۲۵ آبان امسال، دستورالعمل مربوط به ثبت‌نام متقاضیان مجرد از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین و پس از تصویب در شورای‌عالی مسکن قابل اجرا خواهد بود.

همچنین بر اساس مفاد این دستورالعمل، متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۵ سال سن می‌توانند در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کند. همچنین تحویل واحد به آنان پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید