ارزش بازار اتریوم به بیش از نصف ارزش بیت کوین رسید

فانتوم اوج گرفت!/دامیننس بیت کوین در مسیر سقوط

کدخبر: ۴۶۶۸۴۵
اقتصادنیوز: روند قیمتی بیت کوین امروز هم منفی است. با افت بیش از یک درصدی، قیمت این رمزارز به کمتر از 47 هزار دلار رسیده است.
فانتوم اوج گرفت!/دامیننس بیت کوین در مسیر سقوط

به گزارش اقتصادنیوز بیت کوین در حال حاضر با حدود قیمت 46660 دلار معامله می شود و ارزش معاملات آن هم 34 میلیارد دلار است. بحث مهم درباره بیت کوین طی روزهای اخیر، دامیننس[ نسبت بین سهم بازار بیت کوین در مقایسه با ارزهای دیگر ]  آن است. دامیننس بیت‌کوین هم اکنون عدد آن به 39.5 درصد رسیده است. این عدد نسبت به روز گذشته، 11 صدم درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران معتقدند با کاهش دامیننس بیت کوین، اثر این رمزارز بر سایر رمزارزها کمتر می شود و بنابراین سایر ارزها می توانند راحت تر رشد قیمت داشته باشند.

ارزش بازار اتریوم به بیش از نصف ارزش بیت کوین رسید

اتفاق مهم معاملات چند روز اخیر بازار ارزهای دیجیتال این بوده که ارزش بازار اتریوم به بیش از نصف ارزش بازار بیت کوین رسیده است. هم اکنون ارزش بازار اتریوم بیش از 450 میلیارد دلار است و بیت کوین بیش از 881 میلیارد دلار ارزش دارد. با این حساب اتریوم توانسته ارزش خود را در مقابل ارز اول بازار افزایش دهد و از 50 درصد آن فراتر برود. این اتفاق، پیش بینی آن دسته از تحلیلگران که معتقدند اتریوم جایگزین بیت کوین در رده اول ارزهای دیجیتال می شود را برجسته تر کرده است.

در حال حاضر اتریوم با قیمت حدود 3800 دلار و با افت حدود نیم درصدی معامله می شود. ارزش معاملات آن هم 12 میلیارد دلار طی شبانه روز گذشته بوده است. اتریوم هنوز در محدوده ای از قیمت معامله می شود که امیدها نسبت به رشد آن از بین نرفته و فاصله نسبتا کمی با ورود به محدوده صعودی شدن بازار خود دارد. اما بیت کوین فعلا فاصله دو هزار دلاری با محدوده صعودی شدن دارد.

فانتوم اوج گرفت!

در اثر کاهش چشمگیر دامیننس بیت کوین، حالا ارزهای کوچک تر قدرت صعودی بیشتری پیدا کرده اند. در میان 50 ارز برتر بازار، امروز NEAR Protocol بیشترین رشد را با افزایش قیمت 15 درصدی ثبت کرده است. فانتوم هم 14 درصد رشد کرده و بازدهی هفتگی آن به بیش از 31 درصد رسیده است.

اما Aave که دیروز بیشترین رشد روزانه را در میان 50 ارز برتر بازار داشت، امروز تبدیل به زیان ده ترین نماد شده و بیش از 7 درصد افت کرده است. در مقیاس هفتگی نیز چهار ارز Solana، Shiba Inu، Decentraland و Theta Network همگی بیش از 9 درصد افت کرده اند و صدرنشین زیان ده ها هستند.

در نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال و در میان 16349 نماد، بیشترین رشد برای Shuna Inuverse است که بیش از 800 درصد رشد کرده. PAPPAY هم پس از ثبت یک رشد 690 درصدی در روز گذشته، امروز بیش از 500 درصد رشد کرد تا به صعود حیرت آور خود ادامه دهد. Cheems Inu هم با افت حدود 100 درصدی، فاصله بسیار کمی با صفر شدن قیمت دارد و بدترین ارز امروز بوده است.

رشد 14 درصدی ارزش معاملات

امروز ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 86 صدم درصدی به 2.24 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات طی 24 ساعت گذشته حدود 93 میلیارد دلار بوده که نسبت به روز قبل 14 درصد رشد داشته. از این رقم 67 میلیارد دلار مربوط به معاملات استیبل کوین ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید