پیش بینی قیمت دلار امروز 21 بهمن

پالس‌های مثبت مذاکرات برجام به بازار دلار

کدخبر: ۴۷۵۳۸۸
اقتصادنیوز: برخی از از معامله گران بازار دلار با توجه به پالس های مثبت از مقر مذاکرات وین معتقدند که احتمال افت قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 21 بهمن ماه وجود دارد
پالس‌های مثبت مذاکرات برجام به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز توانست 300 تومان بالا برود و با 26 هزار و 550 تومان معامله شود. قیمت درهم نیز روز گذشته همزمان با رشد قیمت دلار وارد فاز صعودی شد . 

پالس های مثبت برجامی 

فضای بازار ارز تهران این روز ها پر از اخبار مثبت برجامی است و طرف های مذاکره کننده  از رسیدن مذاکرات هسته ای  به مرحله نهایی سخن گفته اند. روز گذشته در همین راستا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفته بود در مسیر مذاکرات گشایش هایی اتفاق افتاده و برجام به ایستگاه پایانی رسیده است. 

در کنار این خبر روز گذشته یک ادعای جدید  درباره مذاکرات توجه ها را به خود جلب کرد . روزنامه الاخبار از احتمال آزاد سازی بخشی از دارایی های مسدود شده ایران در خارج از کشور و همچنین آزادی زندانیان آمریکایی دو تابعیتی در ایران خبر داده بود. 

پیش بینی معامله گران از قیمت دلار 

برخی از از معامله گران بازار دلار با توجه به پالس های مثبت از مقر مذاکرات وین معتقدند که احتمال افت قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 21 بهمن ماه وجود دارد ؛ به عقیده آنها در صورتی که اخبار قطعی تری از برجام مخابره شود قیمت دلار به سمت 26 هزار و 200 و در نهایت 25 هزار و 800 تومان حرکت خواهد کرد. البته  عده ای دیگر از بازیگران دلاری می گویند که ظرفیت کاهش قیمت دلار  توسط اخبار برجام تکمیل شده و در صورت توافق هم نباید انتظار کاهش قیمت دلار به زیر کانال 25 هزار تومان را داشت. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 21 بهمن 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 220 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی دیروز  10 تومان  افت را نشان می دهد.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی  روز گذشته بر روی 26 هزار و 600 تومان قرار  گرفت  که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب 50 تومان افت کرده بود.  در معاملات پشت خطی سه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26 هزار و 650 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 21 بهمن  1400 را نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات  دیشب با 25 هزار و 950 تومان معامله شد که نسبت به قیمت  سه شنبه شب 150 تومان بالا رفته بود. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  25 هزار و 800 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  پنجشنبه 21  بهمن بر مدار صعود قرار می گیرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید