بررسی قیمت خودرو در پایان هفته سوم بهمن؛

کاهش 135 میلیونی قیمت این خودرو

کدخبر: ۴۷۵۷۵۸
بررسی قیمت های خودرو در بازار در هفته سوم با هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ از نزولی شدن نمودار قیمت بسیاری از خودروهای موجود در بازار حکایت دارد.
کاهش 135 میلیونی قیمت این خودرو

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، بررسی قیمت ها در بازار خودرو در سومین هفته از بهمن ماه سال جاری از حرکت بیشتر محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور در جاده کاهش قیمت حکایت دارد. اصلی ترین دلیل برای نزولی شدن قیمت خودرو در بازار را باید در کاهش نرخ ارز جستجو کرد. در کنار افت نرخ ارز، اخبار ضد و نقیض درباره احتمال دستیابی به توافق هسته ای جدید در وین نیز بیش از پیش قیمت خودرو را در بازار تحت تاثیر خودت قرار داده است.

اعطای زمین مجانی برای خانواده های دارای 3 فرزند

احتمال دستیابی به توافق جدید و رفع تحریم ها پای خریداران  را برای حضور در بازار بیش از پیش شل کرده است. از طرف دیگر فروشندگان نیز در شرایط  بلاتکلیفی  ترجیح می دهند خودروهای در اختیار خود را به بازار عرضه نکنند. بی میلی خریداران و تردید فروشندگان سبب شده تا معاملات در بازار بیش از گذشته قفل شود. در این شرایط افت نرخ ارز مانند قطب نما قیمت ها  را در بازار هدایت می کند. اما در این میان برخی محصولات بیش از سایرین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در اکوایران ببییند؛

بررسی قیمت ها در بازار محصولات ایران خودرو نشان می دهد، خانواده تارا شامل تارا با گیربکس اتوماتیک  و تارا با گیربکس معمولی در کنار دو عضو خانواده پژو ۲۰۷ یعنی پژو ۲۰۷ معمولی و پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و همچنین دیگر محصول این خودروساز با برند پژو یعنی پژو ۴۰۵ مدل SLX بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. در میان ۵ محصول یاد شده تارا با گیربکس اتوماتیک طی یک هفته حدود ۱۳۵ میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. این میزان افت قیمت به معنای کاهش حدود ۱۹ درصدی قیمت این خوردودر بازه یک هفته ای ۱۵ بهمن  تا ۲۲ بهمن سال جاری است. این خودروی اتومات هفته منتهی به نیمه بهمن با قیمتی حدود ۷۱۵ میلیون تومان در بازار موجود بود اما با افت قیمتی که به خود دید در پایین هفته سوم قیمتش به حدود ۵۸۰ میلیون تومان کاهش یافت.

تارا با گیربکس معمولی هم پشت‌سر مدل اتومات حرکت کرد و حدو ۲.۱ درصدی از قیمت خود را از دست داد. این خودرو در پایان هفته منتهی به ۲۲ بهمن با قیمتی حول و حوش ۴۰۶ میلیون تومان  در دسترس  خریداران قرار داشت. هفته دوم بهمن ماه امسال فروشندگان این خودرو را در ازای دریافت مبلغی حدود ۴۱۵ میلیون تومان به خریداران تحویل می دادند.

پژو  ۲۰۷ معمولی نیز در بازه زمانی یاد شده حدودهشت میلیون  تومان از قسمت خود را از دست داد. این خودرودر حال حاضر با قیمتی حول و حوش ۳۴۶ میلیون تومان قابل خریداری است. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) هفته گذشته با قیمتی حدود ۳۵۴ میلیون تومان در بازار حاضر بود. مدل دیگری از این خودرو با فرمان برقی نیز در هفته سوم به نسبت هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ با کاهش حدود هفت میلیون  تومانی روبرو شد. متقاضیان  هفته گذشته برای خرید این خودرو باید حدود ۳۶۲ میلیون تومان پرداخت می کردند اما پایان این هفته  قیمتش تا حدود ۳۵۵ میلیون تومان کاهش یافت. بنابراین شاهد افت حدود ۱.۹ درصد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت پژو ۴۰۵ مدل SLX نیز در بازه یک هفته ای کاهش حدود ۲.۲ درصدی را تجربه کرد. این خودرو در پایان هفته منتهی به۲۲ بهمن امسال با قیمتی حول و حوش ۳۰۸ میلیون تومان قابل خریداری بود. پیش تر این خودروی سدان (صندوق دار) قیمتی در حدود ۳۱۵ میلیونی را به خود دید.

قیمت خودرو

حال به سراغ قیمت محصولات تولیدی دیگر خودروساز کشور یعنی سایپا می رویم. قیمت محصولات تولیدی این خودروساز در بازار با افت قیمت همراه شد. اما در میان خودروی تولیدی غول نارنجی جاده مخصوص خانواده کوئیک به همراه پراید  ۱۳۱ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. کوئیک معمولی  در یک هفته ۲ درصد از قیمت خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمتی حول و حوش ۱۹۲ میلیون تومان  قابل خریداری است. کوئیک  R نیز در یک هفته ۴ میلیون تومان ریزش قیمت را به خود دید. بنابراین با کاهش حدود ۱.۹ درصدی قیمت در حال حاضر با قیمتی حدود ۱۹۸ میلیون تومان ازسوی فروشندگان عرضه می شود. کوئیک  S نیز همانند کوئیک R چهار میلیون تومان  از قیمت خود را در هفته سوم بهمن در قیاس با هفته دوم از دست داد. این کاهش قیمت به معنای افت حدود ۱.۸ درصدی قیمت این خودرو تلقی می شود. متقاضیان  در پایان هفته سوم با پرداخت حدود ۲۱۲ میلیون تومانی می توانستند این خودرو را در اختیار بگیرند. کوئیک اتوماتیک نیز افت حدود ۱.۷ درصدی را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. این درصد افت قیمت ۵ میلیون تومان از قیمت این خودرو طی یک هفته کاست. در حال حاضر متقاضیان کوئیک  اتومات می توانند با پرداخت حدود ۲۸۰ میلیون تومان  آن را در اختیار بگیرند. پراید ۱۳۱ نیز افتی معادل کوئیک اتومات را به خود دید و در یک هفته حدود ۱.۷ درصد از قیمت خود را از دست داد. فروشندگان در پایان هفته سوم بهمن این خودرو  را با قیمتی حول و حوش ۱۷۱ میلیون تومان عرضه کردند.

قیمت خودرو

 در

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید