خبرهای خوش درباره ارزش سبد سهام عدالت / سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

کدخبر: ۴۷۷۱۴۱
اقتصادنیوز: بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند؛ با این وجود ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 588 هزار تومان، 9 میلیون و 128 هزار تومان، 9 میلیون و 870 هزار تومان و 18 میلیون و 553 هزار تومان.
خبرهای خوش درباره ارزش سبد سهام عدالت / سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سهام عدالت از جمله طرح‌های اقتصادی است که می‌توانست برای دارندگان آن که از افراد کم درآمد کشور نیز محسوب می‌شوند، به عنوان یک دارایی قابل توجه تلقی شود.

اما بی‌تدبیری دولت دوازدهم در نحوه آزادسازی این سهام، سبب افت ارزش ان در یک سال و نیم گذشته شده است. این موضوع در حالی رخ داده که سبد سهام عدالت از ارزنده ترین شرکت های بورسی و غیربورسی تشکیل شده است.

در حال حاضر 49 میلیون سهام عدالت هستند که بر اساس اطلاع رسانی های صورت گرفته، سود سال 99 آنها تا پایان اسفندماه سال جاری واریز خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سهام عدالت یک دارایی با ارزش بالا است و سهامداران باید آن را نگهداری کنند تا از محل عایدی آن استفاده کنند. فروش این سهام در وضعیت فعلی عایدی خاصی را نصیب سهامداران سهام عدالت نمی کند.

 

از سهام عدالت چه خبر؟

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای، از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده‌اند، در خواست کرد، هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

از دیگر سو، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه درباره سود سهام عدالت سال 99 می‌گوید: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت بابت عملکرد سال 99 را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در زمینه سود سهام عدالت گفت:‌ سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان واریز می‌شود.

 

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است.  این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته اول و دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد. ارزش این سهام در هفته چهارم بهمن ماه برخلاف شاخص کل  بورس رشد کرد.

اما طی هفته سوم بهمن ماه ارزش این سهام با کاهش 0.43 درصدی مواجه شد اما در هفته گذشته باز هم روند کاهشی ارزش سهام عدالت متوقف شد و این سهام رشد 0.38 درصدی را تجربه کرد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس به ترتیب با افت 0.1 و 0.3 درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته چهارم بهمن ماه به ترتیب با افزایش 28 هزار تومانی، 34 هزار تومانی، 37 هزار تومانی و یک میلیون و 69 هزار تومانی نسبت به هفته سوم بهمن ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 588 هزار تومان، 9 میلیون و 128 هزار تومان، 9 میلیون و 870 هزار تومان و 18 میلیون و 553 هزار تومان.

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال 99 با افت 51 درصدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت 7 میلیون و 991 هزار تومانی، 9 میلیون و 613 هزار تومانی، 10 میلیون و 394 هزار تومانی و 19 میلیون و 538 هزار تومانی روبرو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید