رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

افزایش اندک قیمت دلار /عقب نشینی قیمت سکه

کدخبر: ۴۷۷۷۹۶
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز دوشنبه دوم اسفند 1400 شاهد رشد اندک قیمت دلار بود اما قیمت سکه و قیمت طلا مانند روز گذشته عقب نشینی کرد.
افزایش اندک قیمت دلار /عقب نشینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز؛ قیمت دلار از روز گذشته به کانال 25 هزار تومان ریزش کرده و در بازار امروز 2 اسفند 1400 در همین کانال معامله شد. نرخ  دلار امروز 50 تومان از روز گذشته بالاتر رفت و با 25 هزار و 800 تومان معامله شد. معامله گران بازار ارز می گویند  در صورتی که قیمت دلار  در بازار امروز زیر محدوده 25 هزار و 800 تومانی، تثبیت شود  این امر می تواند نرخ اسکناس آمریکایی را به سوی 25 هزار و 200 تومان هدایت کند.  

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار بر روی 24 هزار  255 تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز 77 تومان رشد را نشان می دهد. 

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی در دومین روز اسفند 1400 قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. براین اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 169تومان و نرخ فروش آن 24 هزار و 412 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 27 هزار و 881 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار و 161 تومان می باشد. 

نوسان اندک نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم در بازار امروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد. قیمت درهم در بازار امروز  با 7 هزار 50 تومان مبادله شد که نسبت به دیروز 30 تومان بالا رفته بود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  25 هزارو 894 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه دوباره عقب نشست

بازار جهانی طلا  امروز دوشنبه بعد از یک روز استراحت شروع به کار کرد. قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 5 دلار نسبت به روز شنبه کاهش یافت و با 1894 دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت  سکه و قیمت طلا  به روند کاهشی روز گذشته ادامه دادند.قیمت طلا 18 عیار امروز 4 هزار و 700 تومان ارزان شد  و با 1 میلیون و 172 هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز با 11 میلیون و 730 هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز 25 هزار تومان عقب نشینی کرده بود. با احتساب قیمت 25 هزار و 800 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 504 هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 1.96 درصد به دست می‌آمد. 

ردپای مذاکرات وین در بازار ارز

بازار ارز تهران همچنان به دنبال اخبار قطعی از مذاکرات وین است. مذاکرات وین به نقطه حساس رسیده و احتمال توافق هسته ای  وجود دارد. وال استریت ژورنال در شماره جدید  خود از موافقت آمریکا با مهر و موم شدن سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران نوشت . طبق  این گزارش  قرار است محدودیت‌هایی برای تولید سانتریفیوژ اعمال شود و زیرساخت‌های اضافی در نطنز نیز حذف شود و هیچ تحقیق و توسعه جدید قابل توجهی در مورد سانتریفیوژها برای چند سال آینده وجود نداشته باشد

خطیب زاده هم گفت: گفتگو‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته، اما موضوعات باقیمانده از جدی‌ترین موضوعات است که باید حل شود.اگر در موضوعات باقی مانده تعهد طرف مذاکره را در عمل ببینیم، وارد فاز نهایی سازی توافق می‌شویم.

او ادامه داد: گفت‌وگو با انگلیس درباره بازپرداخت بدهی، انجام شده و سفرهایی بوده و در این سفرها جزئیات آن برای چندمین بار نهایی شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و امروز منتظر عملیاتی‌شدن این توافقات هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید