مقاومت بازارساز در مقابل افزایش قیمت دلار

ترس و احتیاط در بازار ارز /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۴۸۲۴۹۴
اقتصادنیوز : قیمت دلار روز گذشته با خبر توقف مذاکرات بیش از 500 تومان بالا رفت اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 22 اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟
ترس و احتیاط در بازار  ارز /پیش  بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار  روز گذشته با خبر توقف مذاکرات بیش از 500 تومان بالا رفت  اما در نیمه روز برخی  از معامله گران یک گمانه زنی جدید را در بازار برجسته کردند و به دنبال آن قیمت دلار اندکی از سرعت افزایش خود را کاهش داد. نرخ دلار  دیروز با 26 هزار و 240 تومان معامله شد.

فضای احتیاط در بازار ارز

برخی از معامله گران  بازار ارز تهران معتقدند که  آمریکا به ایران پیشنهادی داده است که اجازه صادرات نفت به کشور را فراهم خواهد کرد. به گفته آن ها،‌ سناریوی پیشنهادی امریکا به ایران، لغو تحریمها با کاهش درصد غنی سازی، بدون توافق برجام است.از طرفی هم به عقیده آنها بازارساز  پس از توقف مذاکرات وین در مقابل افزایش قیمت مقاومت می کند  و همین عامل باعث ترس و  احتیاط در بازار ارز شده بود. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 22 اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته با 7 هزار  65 تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز گذشته 15 تومان  افت کرده بود.  بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز  نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  با 25  هزار و 950 تومان معامله شد.  این قیمت نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه  شب 470 تومان عقب نشینی کرده بود. قیمت دلار در معاملات پشت خطی  جمعه شب  بر روی 26 هزارو 420 تومان قرار داشت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با 25 هزار و 20 تومان معامله شد که نسبت به قیمت جمعه شب 490 تومان   افت را نشان می دهد. جمعه  شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 25 هزار و 510  تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  یکشنبه 22 اسفند ریزش می کند‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید